یکی از شرکت‌های صهیونیستی شواهدی درخصوص وجود میادین نفتی در جولان بدست آورده و بدون توجه به قوانین بین‌المللی قصد دارد کار کاوش نفت در این منطقه را دنبال کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یکی از شرکت‌های رژیم صهیونیستی شواهد و قرائنی درخصوص وجود میادین نفتی در جولان اشغالی به دست آورده است و بدون توجه به قوانین بین‌المللی قصد دارد کار کاوش نفت در این منطقه را دنبال کند.

این شواهد و مدارک که شرکت افیک اسرائیل چند ماه بعد از کاوش آنها را به دست آورده است، نشان از تایید وجود ذخایر نفتی در جولان اشغالی سوریه است. این شرکت در حالی هم اکنون تلاش می‌کند میزان اکتشاف و ذخایر نفتی در این منطقه را مشخص کند که بار دیگر تداوم زیر پا گذاشتن ساده ترین حقوق بین المللی و تجاری بوسیله رژیم تل آویو خود را نشان داده است.

حسن یوسف گزارشگر المیادین در این باره گفت: در جولان اشغالی سوریه تنها سفره های زیر زمینی آب و تفریحگاههای این منطقه نیست که اشتهای شرکتهای اسرائیلی را برانگیخته است بلکه زیر کوههای این منطقه ذخایر زیادی از نفت وجود دارد که اگر چه جدول و دستور کار اقتصادی  استخراج آن هنوز مشخص نشده اما داده ها و شاخصهای دلگرم کننده ای  به دست آمده است  که  پایگاه « ان آر جی » نسخه اسرائیلی آنرا منتشر کرده است.

شرکت اسرائیلی « افک» دو سال پیش با وجود مغایرت با قوانین بین المللی مجوز  کاوش نفتی در جولان اشغالی را به دست آورده است. شرکت افک اولین شرکت نفتی نیست که در جولان اشغالی مبادرت به کاوش نفت می کند چرا که حدود بیست سال پیش نیز دولت اسحاق رابین کاوش در این منطقه را تصویب کرد اما به خاطر تاثیر منفی این اقدام بر مذاکرات صلح با اردن و سازمان آزادیبخش فلسطین آنرا متوقف کرد.

اما اکنون به نظر می رسد شرایط تغییر کرده است به گونه ای که "ایال زیسار" پرفسور دانشگاه تل آویو چند ماه پیش اعلام کرد سوریه در وضعیتی است که نمی تواند به عملیات کاوش اعتراض کند.
"اوزی لانداو" وزیر انرژی سابق اسرائیل نیز اعطای مجوز به شرکتهای نفتی را اینگونه توجیه کرده است که جولان سوریه حدود سی سال پیش تحت حاکمیت اسرائیل درآمده است و طبق قوانین اسرائیل منطقه اشغالی به شمار نمی آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار