از شهادت نوجوان فلسطینی تا واکنش ها به جنایت کودک سوزی شهرک نشینان صهیونیست

در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، یک نوجوان فلسطینی به شهادت رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع پزشکی و امنیتی فلسطین اعلام کردند یک نوجوان فلسطینی که در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شدت زخمی شده بود، صبح امروز بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

به گفته این منابع، "لیث فضل الخالدی،" نوجوان 14 ساله فلسطینی از اردوگاه جلزون شب گذشته در درگیری با نظامیان صهیونیست از ناحیه سینه هدف اصابت گلوله قرار گرفت و ساعاتی بعد در بیمارستان به شهادت رسید. سخنگوی ارتش رژيم صهيونيستي نیز درگیری و هدف قرار گرفتن نوجوان فلسطینی را نزدیک روستای "بیرزیت" تایید کرد.

این حادثه پس از آن روی داد که شهرک نشینان صهیونیست با آتش زدن عمدی یک خانه موجب شدند  یک کودک 18 ماهه زنده زنده در آتش بسوزد و خانواده وی نیز دچار سوختگی شدید شدند.

از سوی دیگر، واکنش ها به حمله شهرک نشینان صهیونیست به روستایی نزدیک نابلس و آتش زدن یک کودک 18 ماهه همچنان ادامه دارد. کاخ سفید روز گذشته قتل کودک شیرخوار فلسطینی را به شدت محکوم کرد. دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با محکوم کردن سوزانده شدن کودک 18 ماهه فلسطینی، آن را اقدامی تروریستی خواند. وی همچنین خواستار محاکمه عاملان این حادثه شد.  اتحادیه اروپا نیز از رژیم صهیونیستی خواست با خشونت هایی که شهرک نشینان مرتکب می شوند مماشات نکند. شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد شورای امنیت سازمان ملل جنایت شهرک نشینان صهیونیست را در سوزاندن خانواده دبابشه در روستای دوما در نابلس کرانه باختری رود اردن محکوم کرد.

 "محمود عباس،" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد این حملات تا زمان حضور غیرقانونی شهرک نشینان یهودی در سرزمین های فلسطینی ادامه خواهد داشت. همچنین اسماعیل رضوان، از رهبران حماس در واکنش به این جنایت صهیونیست ها اعلام کرد: مقاومت به شکل مناسب به این تجاوز صهیونیست ها پاسخ خواهد داد. وی همچنین اعلام کرد: از تشکیلات خودگردان می خواهم همکاری امنیتی را با رژیم صهیونیستی متوقف کرده و دست مقاومت را باز گذارد. "خالد البطش،"  از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در واکنش به این جنایت گفت: آنچه مورد نظر است، تشکیل کمیته های حمایتی از سازمانها و مردم در برابر شهرک نشینان صهیونیست است. "احمد ابوفؤاد،"معاون دبیرکل جبهه مردمی فلسطین نیز با محکومیت شیوه مذاکرات با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: موضع حامیان مسلح کردن مقاومت را ارج می نهیم و خواستار پاسخ به جنایت صهیونیست ها هستیم. وی همچنین تصریح کرد: ما خواهان حضور جبهه یکپارچه عربی-فلسطینی برای پاسخ به تجاوزات اسرائیل هستیم.

وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه ای مطبوعاتی جنایت شهرک نشینان صهیونیست را محکوم کرد. عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان در این بیانیه از جامعه جهانی خواست مسئولیت خود را در قبال حمایت از فلسطینی ها برعهده گیرد. خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد دستگاه های امنیتی فلسطین شب گذشته از تلاش برای تحت پیگرد قرار دادن شهرک نشینان مسئول این جنایت خبر دادند. این خبرگزاری به نقل از "عدنان ضمیری،" سخنگوی رسمی دستگاه های امنیتی فلسطین اعلام کرد: شهرک نشینانی که این جنایت را در حق فرزندان ملت انجام دادند، از هم اکنون در پیگرد نیروهای امنیتی فلسطین هستند.

خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان نیز اعلام کرد حزب الله لبنان در بیانیه ای آتش زدن کودک فلسطینی را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: حزب الله جنایت هولناکی را که شهرک نشینان تروریست صبح جمعه در شهر دوما نزدیک نابلس مرتکب شدند، محکوم می کند.
همچنین خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد جمع زیادی از فلسطینی ها روز گذشته در راهپیمایی که به دعوت جنبش جهاد اسلامی پس از نماز جمعه در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه برگزار شد شرکت کردند. داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در سخنانی در این راهپیمایی گفت: پاسخ فلسطین به این جنایت فجیع به تأخیر نخواهد افتاد. اردن نیز در بیانیه ای با محکوم کردن آتش زدن یک کودک فلسطینی، رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت هولناک اعلام کرد.

در حمله روز گذشته شهرک نشینان صهیونیست به روستایی نزدیک نابلس در کرانه باختری، خانه یک فلسطینی به آتش کشیده شد که بر اثر آن یک کودک 18 ماهه به نام "علی دوابشه" به شهادت رسید و سایر افراد خانواده نیز دچار سوختگی شدید شدند.
همچنین منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند سربازان رژیم صهیونیستی یک نوجوان 17 ساله فلسطینی به نام "محمد مصری" را نزدیک حصار مرزی شمال غزه به شهادت رساندند.



 انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
شنتیا آنتی اسراییل
۱۸:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
تا زمانی که سران عرب خودشونو به خواب خرگوشی زدن و به جای داشتن بصیرت و اتحاد در مقابل آمریکا و اسراییل دچار تفرقه میشن و فقط چنگالاشونو واسه ایران تیز نگه میدارن باید منتظر اتفاقایی از این دست باشیم...........آدمکشای داعشی کجایین؟؟؟؟؟؟.....خشکه مقدسان ، ریا کاران و شکم پروران وهابی شما کجایین؟؟؟؟.....چرا هیچ کاری نمی کنین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
یا غیاث المستغیثین ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
به نام خدا
اللهم عجل لولیک الفرج
خدا یا بفریاد تمامی مظلومان دنیا برس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
mohammad
۱۰:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
عربستان که خودش داره تو یمن آدم کشی میکنه دیگه چرا ؟ یکی نیست بگه تو که خودت آخر آدم کشایی
آخرین اخبار