معاون آموزش و فرهنگ پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ده درصدی فوت شدگان تصادفات رانندگی در تهران خبر داد و گفت: 50 درصد از متوفیان تصادفات مربوط به عابرین پیاده است.

معاون آموزش و فرهنگ پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ مراد مرادی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به آمار مقایسه‌ای تصادفات فوتی اعلام شده پزشکی قانونی در سه ماهه نخست سال جاری گفت: تصادفات منجر به فوت پلیس راهور تهران بزرگ به میزان ده درصد (15 نفر) نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

سرهنگ مرادی در ادامه تصریح کرد: در سه ماهه اول سال 93 157 نفر و در سه ماهه سال 94، 142 نفر تعداد متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی است که 50 درصد سهم عابرین پیاده است. در این بین 27 درصد در بازه زمانی سه ماهه اول سال سهم موتور سواران و 11 درصد سهم رانندگان خودرو است که جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد: 64 درصد از تصادفات در روز و 36 درصد در شب به وقوع پیوسته است که عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و حرکت با دنده عقب بیشترین علل تصادفات را تشکیل می‌دهند.
 به گفته این مقام مسئو 87 درصد از متوفیان تصادفات مربوط به مردان و 13 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی این موضوع را ناشی از اجرای  طرح‌های ترافیکی و هدفمند دانست  واظهار کرد: پلیس راهور تهران بزرگ در  جهت انتظام بخشی به عبور و مرور و ارتقاء ایمنی به مرحله اجرا در آمده است البته نباید از این نکته غافل شد که طی سالهای اخیر آموزش‌ها و فرهنگ سازی‌هایی که پلیس برای رانندگان و موتور سواران انجام داده بی تاثیر در روند کاهش تخلفات ناشی از تصادفات نبوده است.

سرهنگ مرادی در ادامه تصریح کرد: رویکرد آموزشی و فرهنگی پلیس بدین گونه است که  با شناسایی جوامع هدف و تدوین برنامه‌های آموزشی با شیوه‌های خاص رانندگان را با عواقب ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات آشنا نمایند که در این راستا با پخش فیلم‌های حوادث رانندگی مصاحبه با بازماندگان تصادفات سعی می‌شود تا چشم و ذهن مردم را که بروز تصادف را برای خود دور از تصادف می‌دانند باز نماید.

وی با اشاره به جوامع مورد هدف برای تغییر رفتار در بین کاربران ترافیک بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در ستادهای ترخیص خودرو سازمانهای دولتی و غیر دولتی مراکز نظامی و انتظامی فرهنگسراها و سراهای محله از جوامع اصلی مورد هدف برای تغییر رفتار کاربران ترافیک است.

معاون آموزش و فرهنگ پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به توصیه‌های کارشناسی پلیس راهور به شهروندان اظهار کرد: شهروندان به هنگام عبور از عرض معابر و خیابانها و بزرگراه‌ها حتما از معابر مجاز و گذرگاههای عابر پیاده و پل‌های زیر گذر و رو گذر عبور کنند و رعایت قوانین و مقررات بر ای عابرین الزامی است رانندگان باید به هنگام رانندگی کاملا به جلو توجه داشته و با وسیله نقلیه  جلویی فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

وی افزود: در تقاطع‌ها رعایت حق تقدم و حقوق دیگر کاربران ترافیکی الزامی است و باید رانندگان در تقاطع‌ها ایست کامل کرده و با احتیاط و رعایت حق تقدم دیگر وسایل نقلیه و پس از اطمینان از عدم وجود خطر از تقاطع عبور کنند.

سرهنگ مرادی در پایان یادآور شد: حرکت با دنده عقب در معابر و شبکه‌های بزرگراهی ممنوع است و رانندگان باید به تابلو و علائم طول مسیر توجه کامل داشته چرا که حرکت دنده عقب موجب بروز تصادفات سنگینی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار