خرامه شهرستانی با آثار و جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان در استان فارس است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس می گوید: شهرستان خرامه با گستردگي در حدود 1264 كيلومتر مربع در سال 1389 از شهرستان شيراز جدا شد.

امیری ادامه داد: بنا بر برخي از شواهد و اسناد معتبری که در دست است، پيشينه خرامه به 1500 سال پيش و به سال 500 میلادی باز می گردد و در برخي از مهمترين كتابهاي تاريخي از آن ياد شده است.

وی می افزاید: شهرستان خرامه از شمال با شهرستان ارسنجان، از شرق با شهرستانهاي نيريز و استهبان، از جنوب شرقي با شهرستان فسا، از جنوب با شهرستان سروستان، از غرب با شهرستان شيراز و از شمال غربي با شهرستان مرودشت در همسايگي است. شهر خرامه در 75 کیلومتری شرق شیراز قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اظهار کرد: از جمله جاذبههاي گردشگري شهرستان خرامه چهارتاقی گبران و كاروانسراي ديودان است.

امیری ادامه داد: چهارتاقی گبران يكي از آثار تاريخي برجاي مانده از دوران ساسانيان است و در فاصله 500 متري غرب خرامه جاي گرفته است. چهارتاقي گبران از نظر ساختمان گنبد و كاربندي تا حدودي همانند آتشكده بهرام است.

وی می افزاید: كاروانسراي ديودان يكي از بناهاي سلجوقيان است. اين بنا در نزديكيهاي درياچه بختگان، 15 کیلومتری خرامه و در روستای جهانآباد قرار گرفته است.



انتهای پیام/ ا




برچسب ها: گردشی ، خرامه ، استان ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.