نماینده مردم تبریزدر مجلس شورای اسلامی گفت: واردات چهارچوب خاصي دارد و هر كالايي امنيت كشور را به مخاطره بيندازد اجازه ورود نمي گيرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علي مددي در گفت وگو با «جوان آنلاین» در خصوص عدم ارائه خدمات از سوي سامسونگ به مشتريان ايراني در زمان تحريم اظهار كرد: آن شرايط وي‍ژه زمان تحريم بود كه البته قابل قبول نيست اما نه فقط سامسونگ، كه هر كالايي اگر قرار است وارد شود بايد اولا در كشور نمايندگي داشته باشد و گارانتي و خدمات پس از فروش ارائه دهد چون مجلس قبول نمي كند خلاف اين انجام شود.
 
وي تصريح كرد: حتي اگر توافق شده باشد و روابط تغيير كند بايد روند قانوني و روال عادي در خصوص ورود هر كالايي طي شود  غير از اين باشد از چهارچوب واردات خارج شده ايم.
 
عضو كميسيون اقتصادي مجلس در خصوص اينكه گفته مي شود سامسونگ قصد دارد گوشي هايي را وارد ايران كند كه نيازي به سيم كارت ندارند و در اين صورت علاوه بر اينكه اپراتورهاي داخلي ضربه اي جدي مي خورند راه جاسوسي و شنود هم هموار مي شود، افزود: در رابطه با امنيت داخلي چهارچوب هايي داريم كه بايد رعايت شود و مي شود و قطعا اجازه ورود وسيله و كالايي كه امنيت كشور را به مخاطره بيندازد داده نمي شود.
 
مددي ادامه داد:در اين راستا نه فقط مجلس، كه وزارت اطلاعات هم حساسيت هاي ويژه اي دارد و اجازه چنين كاري داده نمي شود. مي خواهد اين كالا سامسونگ باشد يا خودرو يا هر كالاي ديگري.
 
عضو كميسيون اقتصادي مجلس عنوان كرد: درست است كه توافق صورت گرفته و روابط تغيير خواهد كرد‌، اما مجلس حواسش به زنگ خطر اقتصادي اين مسئله هست و اجازه نمي دهد اقتصاد كشور به دست بيگان بيفتد. ضمن اينكه نبايد اين مسئله باعث بي توجهي به اقتصاد مقاومتي و توليدات داخلي شود. بايد در اين زمينه فرهنگ سازي شود. ضمن اينكه قصد نداريم دست از حمايت توليدات داخلي برداريم .
 
نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: اقتصاد مقاومتي در اولويت قرار دارد. همچنين حمايت از نيروي كار و توليدات داخلي. اين طور نيست كه چون توافق شده در را باز كنيم تا هر كالايي با هر شرايطي وارد بازارهاي ايران شود و توليدات و بازار داخلي را تحت تاثير خود قرار دهد.
 
مددي افزود: اجازه واردات غير ضروري داده نمي شود و كميته اقتصادي مجلس د راين زمينه مسائلي را به هئيت دولت نيز متذكر شده است و دولت نيز بدون شك به اين مهم توجه خاص دارد و نبايد توليدات داخلي را فداي كالاهاي خارجي كند كه در زمان تحريم دستمان را خالي  گذاشته بودند و حالا براي فروش محصولات خود چشم به بازار ايران دارند.

منبع:جوان آنلاین

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.