با وجود کاهش 19 درصدی کل سرقت‌های استان شاهد افزایش 34 درصدی در جیب‌بری و افزایش سرقت محموله‌ها بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاربران اینترنت، به نوعی به مسائل مبتنی بر چت علاقمند هستند که این علاقه باعث شده تا هکرها و نفوذگران مخرب اینترنتی از این فرصت استفاده کنند تا شماره کارت های اعتباری،رمزهای عبور کاربران،اطلاعات شخصی،شماره های اطلاعاتی را با نرم افزارهای خاصی،بربایند و از آن ها استفاده کنند.

رسول النقی پور رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد:یک هزار و 511 فقره پرونده جعل و کلاهبرداری در استان وجود دارد که عدم رعایت مراحل و روند قانونی و ضوابط معاملات و مراوادت رسمی بین افراد جامعه،نبود سیستم نظارت بر ثبت شرکت‌ها، توزیع سیم کارت‌های بی‌هویت، سهولت افتتاح حساب‌های بانکی و ثبت شرکت‌های تجاری، ناکارآمدی روش‌های احراز هویت در ادارات ثبت املاک، طمع‌ورزی، معاملات وسوسه‌انگیز و نیز از بین رفتن قبح کلاهبرداری از عوامل افزایش کلاهبرداری است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی همچنین به آمار چهار ماهه امسال سرقت در استان اشاره کرد و گفت: امسال با وجود کاهش 19 درصدی کل سرقت‌های استان اما شاهد افزایش 34 درصدی در جیب‌بری و افزایش سرقت محموله‌ها بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 457 نفر سارق و مالخر در سال 94 دستگیر شده‌اند افزود: در این باره یک هزار و 78 نفر از سارقان معتاد بودند که 75 درصد را شامل می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد:در این باره 891 نفر یعنی 61 درصد سارقان سابقه‌دار و 566 نفر نیز بدون سابقه هستند.

در پایان پلیس برای پیشگیری از کلاهبرداری رعایت نکاتی را به شهروندان توصیه می کند:برای واریز پول به حساب اشخاص نیازی به ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب نیست .
صحت و سقم پیامک های دریافتی در زمینه برنده شدن در قرعه کشی شرکت ها و موسسات از طریق سایت معتبر آنها و یا شماره تماس موسسات بررسی شود در ضمن به منظور واریز وجه نیازی به رمز اینترنتی حساب نیست .

افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن شما در قرعه کشی، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می کنند که پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی شود و یا در صورت ارسال،کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده می شود.

لازم به ذکر است؛کاربران جهت ارتباط با شرکت های داخلی و خارجی و مبادلات مالی حتما ایمیل توسط کاربر وارد شود و از reply خودداری شود، همچنین صحت شماره حساب اعلامی از طریق تماس تلفنی و فکس نیز بررسی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار