ملانوم در ایران کمتر از سایر کشورها دیده می‌شود و درمانی پرهزینه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید فرهان متخصص رادیوتراپی آنکولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص شیوع سرطان و درمان آن اظهار داشت: 27 درصد کل سرطان‌ها، سرطان‌های پوستی است. ملانوم جزو ششمین یا هفتمین انواع سرطان‌های پوستی شایع است و بروز و شیوع آن رو به افزایش است اما درمان این بیماری بسیار پرهزینه است و امکانات کافی در ایران برای درمان آن وجود ندارد البته در ایران این نوع سرطان کمتر از کشورهای دیگر دیده می‌شود.

فرهان ادامه داد: ملانوم به شکل خال پوستی ظاهر می‌شود، خالی که حاشیه‌ی مشخصی نداشته باشد، تغییر رنگ و سایز بدهد و زخم ایجاد کند، می‌تواند نشانه‌ی این بیماری باشد اگرچه این بیماری در مراحل اولیه تشخیص تا 20 درصد احتمال بهبودی دارد، اما اگر پیشرفت کند این احتمال به 10 درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود: ملانوم سرطانی بدخیم است و آفتاب سوختگی یکی از مهمترین فاکتورهای خطر آن است در معرض آفتاب قرار گرفتن برای بدن مفید است، اما ماندن در زیر آن به مدت طولانی و برنزه شدن می‌تواند زمینه را برای بروز سرطان پوستی فراهم کند به همین علت بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار