"پ ک ک" در روزهای گذشته نقش "داعش ترکیه" را ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سناریوی حملات تروریستی "پ ک ک" به انفجار قطار مسافربری رسید که در آن چند واگن منفجر شد.


*** افزایش تنش بین "پ ک ک" و حزب حاکم

بر اساس گزارش‌هایی در رسانه‌های دیداری و شنیداری منتشر شده و با توجه به گسترش تنش بین حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) با حزب کارگر کردستان ("پ ک ک") اتفاقات به وجود آمده نشان داد که حملات تروریستی "پ ک ک" در آینده احتمالاً تشدید خواهد شد.


*** قطار آنکارا – تهران چگونه منفجر شد؟

آن طور که مطرح شده یک بمب کشنده از راه دور یا جاده‌ای (Road Killer Bomb) در مسیر حرکت قطار "آنکارا – تهران" در منطقه "بینگل" در شرق ترکیه منفجر شد و تعدادی از واگن‌ها منهم گردید ولی به مسافران آسیبی وارد نشده است.


چرا

چرا

چرا

چرا


*** چرا سیبل "پ.ک.ک" اهداف ترکی - ایرانی است؟

به نظر این فرضیه تقویت می‌شود که "پ ک ک" تلاش می‌کند با انهدام اهداف ترکی – ایرانی، جمهوری اسلامی ایران را وارد منازعه کند و از این طریق کشور ما را که در منطقه غرب آسیا از آرامش بی‌نظیری برخورد است، وارد کشمکش کرده تا شاید ایران هم در حمله هوایی با ترکیه در بمباران کوه‌های "قندیل" سهیم شود.

چرا

چرا

هدف دومی که  "پ ک ک" دنبال می‌کند این است که از این طریق بین مسئولین ایرانی و ترکیه‌ای تفرقه بیندازد و به کمک این پروسه باعث به آمدن تنش بین دو کشور شود.


*** آیا در آینده هم "پ ک ک" عملیات تروریستی انجام خواهد داد؟

"پ ک ک" در روزهای گذشته نقش "داعش ترکیه" را ایفا کرده و با انجام عملیات تروریستی در "دوغوبایزید"، خط لوله کرکوک به ترکیه و انفجار قطار "آنکارا – تهران" در خاک ترکیه نشان داده به هر میزان که تنش با دولت ترکیه ادامه داشته باشد، شرق و جنوب شرق این کشور از جمله استان "حکاری" ملتهب خواهد بود.



چرا

چرا




***حداد عادل: آیا ترکیه با دنباله‌روی از آمریکا عظمت می‌یابد؟

"غلامعلی حدادعادل" نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ترکیه با دنباله‌روی از آمریکا عظمت نمی‌یابد.


وی ادامه داد: ترکیه اگر به دنبال این است که عظمت یابد نباید از آمریکا پیروی کند.


**سردار نقدی: "ترکیه" یک تاریخ پرفراز و نشیب داشته و "اردوغان" باید از این فراز و نشیب‌ها درس بگیرد

سردار سرتیپ "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: "ترکیه" یک تاریخ پرفراز و نشیب داشته و "اردوغان" باید از این فراز و نشیب‌ها درس بگیرد.


وی ادامه داد: اگر دولت "ترکیه" عاقلانه به موضوع نگاه کند امروز به جای همپیمانی با "صهیونیسم" و "آل‌سعود" به عنوان ولیده رژیم صهیونیستی باید با جمهوری اسلامی ایران وحدت کند و از پیروزی‌های امت اسلامی درس بگیرد.


اهداف گذشته عملیات تروریستی "پ ک ک"  اقتصادی و زیرساختی بوده و شاید در آینده هم اهدافی از این دو جنس در شرق و جنوب شرق ترکیه از سوی "پ ک ک" هدف قرار بگیرد که البته دولت "رجب طیب اردوغان" هم در این حملات بی‌تقصیر نیست.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار