گران‌فروشی بنزین به کامیون‌های ترانزیت ایرانی

معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گران فروختن بنزین به کامیون‌های ایرانی برابر با قیمت بنزین ترکیه‌ای خبر داد و گفت: این موضوع مانعی برای توسعه صادرات در بخش ترانزیت زمینی می‌شود.

عطرچیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در مرزهای تمامی کشورها با ایران در حال حاضر هیچ صف کامیونی مشاهده نمی‌شود، گفت: مشکلات صف‌های طولانی کامیون‌ها مقطعی است و با توجه به خرید تجار و بازرگانان و افزایش واردات و صادرات این صف‌ها ممکن است ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: با افزایش صادرات میوه و تره‌بار ممکن است در برخی از موارد این صف‌ها ایجاد شود.

معاون بخش ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به قیمت مصوب بنزین به کامیون‌های ایرانی گفت: بنزین فروخته شده به کامیون‌های ایران 3 هزار تومان است و سوبسید آن از قیمت هاب خلیج‌فارس گران‌تر است.

عطرچیان اظهار داشت: کامیون‌های ایرانی در حال حاضر غیر از سهمیه 50 و 150 هزار تومانی مابقی سوخت خود را 3 هزار تومان خریداری می‌کنند.

وی در ادامه یادآور شد: فروش بنزین به قیمت هاب خلیج فارس به ویژه به نرخ کشور ترکیه مانعی برای صادرات و برای کامیون های یارانی مشکل ساز شده است. 

معاون بخش ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: در حال حاضر قیمت فروش سوخت به کامیون‌های ترکیه‌ای برابر با قیمت سوخت مرزهای ترکیه‌ای است.

عطرچیان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت سوخت برای کامیون‌های ایرانی در هر مرزی 95 درصد بیشتر از قیمت بنزین ایرانی است که این موضوع را باید هر چه سریع‌تر شرکت پالایش و پخش پیگیری نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیمرغ
۱۱:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
داداش من کامیون که بنزین سوز نیست اونایی که ما دیدیم همشون گازوئیل می سوزن !!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار