آدم‌نژاد گفت: تا سال 1395، هزار و 900 دوربین ثبت تخلف در جاده‌های کشور گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، آدم‌نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه سیستم‌‌های حمل ونقل هوشمند در جاده‌های کشور برای کنترل سرعت راه‌اندازی شده است گفت: سیستمهای ICS مزایای بسیاری دارد و هدف از اجرای آن روان‌سازی ترافیک و افزایش ایمنی و کنترل سرعت در جاده‌ها است.

وی در ادامه افزود: این سیستم با همکاری دانشگاه علم و صنعت با استفاده از بهترین اساتید دنیا اجرا اشده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای در ادامه اظهار داشت: اولین همایش سیستم‌های هوشمند جاده‌ای از اول بهمن ماه با حمایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور و اورژانس کشور اجرا می‌شود.

آدم‌نژاد در ادامه اظهار داشت: سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند و جاده‌ای در چهار حوزه دارای سهم است که این حوزه‌ها عبارت است از بخش خصوصی و تولیدکنندگان، کاربران، مراکز پژوهشی و علمی و بهره‌برداران که عمدتا دولتی هستند در این بخش سهم دارند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه تصریح کرد: برای این همایش از اساتید بزرگ دنیا دعوت کرده‌ایم و تاکنون 150 مقاله ارسال شده که 60 مقاله تأیید شده است.

وی در ادامه افزود: 620 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌ها و شبکه‌های شریان‌های اصلی مانند گردنه‌ها و نقاط خاص نصب شده است و وضعیت فعلی جاده‌ها و آب‌و‌هوا را به مسافران نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سایت 141.ir از امروز افتتاح شد گفت: این سایت دارای چند ویژگی است که عبارت است از تصویری از آخرین لحظه جاده‌ها به مسافران در این سایت نشان داده می‌شود و چهار عکس در زمان‌های مختلف برای مسافران در این سایت بارگذاری شده است.

آدم‌نژاد در پایان یادآور شد: تا پایان امسال این برنامه در موبایل‌هایی اجرا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه تلفن 141 به صورت اپراتور در 24 ساعت شبانه‌روز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد گفت: با استفاده از این تلفن تمامی نیازهای مسافران از جمله نزدیک‌ترین پمپ بنزین، نزدیک‌ترین اورژانس، نزدیک‌ترین تعمیرگاه و آخرین وضعیت جاده‌ها به مسافران اطلاع داده می‌شود.

آدم‌نژاد در ادامه توضیح داد: در حال حاضر اپراتور 141 در استان تهران فعال است و تا پایان سال این اپراتور در کل کشور فعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با پدیده سرعت غیرمجاز در جاده‌‌ها روبرو هستیم گفت: انسان، وسیله نقلیه و جاده‌ها سه عامل اصلی تصادفات در جاده‌ها به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: با آموزش و فرهنگ‌سازی مهندسی جاده و نظارت می‌توانیم میزان تصادفات را در جاده‌‌ها کاهش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه 200 دوربین ثبت سرعت در جاده‌ها نصب شده است گفت: 200 دوربین دیگر در توسط پلیس راهور در جاده‌ها نصب شده که در آینده نزدیک این دوربین‌ها در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار می‌گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر 400 دوربین ثبت سرعت در جاده‌ها در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه خاطرنشان کرد: در جاده‌های کشور یک میلیون و 900 هزار تخلف ثبت شده که این تخلفات از طریق پست به متخلفان ارسال می‌شود.

آدم‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور رکورد هفت کیلومتر در ساعت توسط دوربین‌ها ثبت شده است. این رکورد مربوط به اول اردیبهشت تا سوم آذر ماه است.

آدم‌نژاد در ادامه توضیح داد: در حال حاضر جاده‌های  کشور 34 هزار و 633 کیلومتر شبکه شریانی دارد که این شبکه‌ها یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای کشور به شمار می‌رود.

آدم‌نژاد در ادامه توضیح داد: شبکه‌های شریانی به هزار و 900 دوربین نیاز دارد که تا سال 1395 نصب این دوربین‌ها انجام می‌شود و تا پنج سال دیگر این دوربین‌ها به شبکه انتقال دیتا متصل و به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی در ادامه توضیح داد: در 10 سال گذشته 10 هزار کشته در کشور کاهش یافته است.

آدم‌نژاد در ادامه تصریح کرد: از اول اردیبهشت سال 94 در 240 ایستگاه طی 14 روز در محورهای اصلی کشور آمارگیری از مبدا تا مقصد برای ناوگان حمل‌‌‌ونقل عمومی انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان حمل‌ونقل راهداری و جاده‌ای کشور در ادامه توضیح داد: از سال گذشته چند پروژه بزرگ در کشور اجرا شده که یکی از آنها بارنامه برخط است که تقریبا تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل باید بارنامه خود را تحویل دهند.

وی با اشاره به بار اضافه کامیون‌ها و مشکلاتی که برای روی خط در جاده‌ها ایجاد می‌کند گفت: بار اضافه کامیون‌ها موجب وارد کردن آسیب‌های بسیار به روی خط در جاده‌ها می‌شود بنابراین با اجرای wim توزیع در حال حرکت و نصب 30 دستگاه در شبکه‌های شریانی کشور از حرکت اضافه بار کامیون‌ها در جاده‌ها جلوگیری می‌شود.

در ادامه آدم‌نژاد افزود: تفاهم‌نامه‌ای را با پلیس راهور منعقد کردیم که این دو سازمان با همکاری یکدیگر تمامی بزرگراه‌ها و جاده‌های کشور به سیستم‌های هوشمند مجهز شوند.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با اشاره به اینکه به زودی تحویل سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار می‌شود گفت: با همکاری وزارت نفت و سازمان راهداری مقرر شد سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به صورت پیمایشی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر میزان قاچاق گازوئیل و مصرف نادرست این سوخت در کشور بسیار زیاد است و این سوخت به صورت عادلانه در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مصرف نمی‌شود.

آدم‌نژاد در ادامه تصریح کرد: با واگذاری گازوئیل به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مصرف بی‌رویه این سوخت جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه به دریافت عوارض الکترونیکی در آزادراه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اتوبان تهران- پردیس به عوارض الکترونیکی مجهز است و قصد داریم در آینده‌ای نزدیک تمام آزادراه‌های کشور را به این سیستم عوارض الکترونیکی مجهز کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که مسافران تگ عوارض الکترونیکی را پرداخت ننمایند جریمه می‌شوند.

آدم‌نژاد در ادامه به سامانه برخط خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: سامانه معاینه فنی خوروهای سنگین در سامانه حمل‌‌ونقل جاده‌ای راه‌اندازی شده و تمامی خودروها می‌توانند از این سامانه جهت معاینه خودروهای خود استفاد نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دوربین ، جاده ، تخلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار