معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان خبر داد

شکل گیری برنامه‌های زیست محیطی در دانشگاه فرهنگیان

معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان از توجه بیشتر به چالش‌های زیست محیطی در راستای پدیده‌ی توسعه‌ی پایدار در دانشگاه فرهنگیان با همکاری کمیسیون ملی یونسکو خبر داد.

ساکی‌ معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  از ایجاد دانشگاه سبز خبر داد و گفت در راستای تحقق توسعه پایدار توجه به مسایل زیست محیطی جایگاه ویژه‌ای دارد و برنامه دانشگاه سبز پروژه ای است که در سطح جهانی مطرح است و معمولا دانشگاه‌ها‌ی با رتبه علمی بالا ، در این برنامه پیشرو هستند.

وی در ادامه افزود: برای تحقق این امر در دانشگاه فرهنگیان باید ملاحظاتی منطبق بر این برنامه در دست اقدام گیرد و به همین جهت برنامه هایی در این چارچوب تدوین شده است تا زیر ساخت های دانشگاه سبز پایه گذاری شود. از جمله این برنامه توجه  به صرفه جویی در مصرف انرژی ، صیانت از محیط زیست‌، مدیریت پسماند و مواردی دیگر از این قبیل است.

ساکی خاطر نشان کرد: پیش بینی‌های علمی و تخصصی با کمک صاحب نظران و متخصصان محیط زیست و کمیسیون ملی یونسکو انجام شده است تا چالش‌های زیست محیطی به نحوی صحیح مدیریت شوند.

وی هم چنین از ایجاد دو واحد درسی با موضوع آموزش محیط زیست در واحدهای درسی مصوب خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های دیگری نظیر همکاری با انجمن‌ها و تشکل‌های محیط زیستی و سازمان محیط زیست برای گسترش مسایل مرتبط با محیط زیست در نظر گرفته شده است.

ساکی ادامه داد: ارایه‌ی واحد درسی با مضمون محیط زیست از مهرماه امسال اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی شبانه روزی است از این فرصت در ایجاد برنامه های محیط زیستی دیگری  استفاده خواهد شد.

دانشگاه سبز بستری برای توسعه مدارس جم

معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان گفت: مدارس محیط زیستی هم طرحی است که ملاحظات محیط زیستی را مدنظر دارد و توجه به آن به بهبود وضعیت زیست محیطی کمک بسیاری می‌کند و در همین راستا گسترش دانشگاه سبز به خصوص در دانشگاه فرهنگیان بسیار نتیجه بخش است و زمینه ساز توسعه بهتر این مدارس خواهند شد چرا که معلمان به عنوان مروجان این امر دانش آموزان را به نحوی تخصصی‌تر هدایت می کنند.

 وی در پایان افزود: دانشگاه فرهنگیان سعی بر این دارد که به عنوان نهادی آموزشی در خصوص مسایل زیست محیطی از جنبه آموزشی آن کوشش بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار