در پایان دیدارهای لیگ برتر فوتبال،مربیان و بازیکنان به بیان نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،روز نخست هفته ابتدایی لیگ برتر برگزار شد و کادرفنی و بازیکنان بعد از انجام مسابقات نظرات مختلفی داشتند که در ذیل به آنها می پردازیم.

مظلومی: 3 امتیاز حقمان بود

پرویز مظلومی پس از پیروزی 2 بر یک استقلال مقابل سیاه‌جامگان اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که 3 امتیاز را به دست آوردیم حقمان بود بازی بسیار خوبی انجام دادیم مسائلی که از بازیکنان می‌خواستیم به خوبی انجام دادیم گله‌مند بودم که چرا موقعیت‌ها را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: به هواداران تبریک می‌گویم. به بازیکنان جوانمان احسنت می‌گویم کاری که آنها کردند با زمان کمی که داشتیم بسیار راضی‌کننده بود. پیش‌بینی می‌شد که در دقایق پایانی بازی به مشکل بربخوریم و امیدواریم در هفته‌های آینده برطرف شود. بازی آینده نفرات بیشتری در اختیار داریم خارجی‌ها می‌رسند و بازیکنان مصدوم و یکی از محرومان می‌رسند.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: اواخر نیمه دوم کمی کم آوردیم دلیل آن هم خستگی بود. موقعیت زیادی به تیم حریف ندادیم انسجام خوبی داشت همه در دفاع تیمی شرکت کردند به ناچار از 2 هافبک در دفاع استفاده کردیم. تیم خطیبی خوب است و عشق و علاقه مردم خراسان با تلاش بازیکنان برآورده شود. پیش‌بینی می‌کردیم که حریف روی اوت دستی به گل برسد که غافلگیر شدیم و گل خوردیم.

مظلومی تصریح کرد: یعقوب کریمی به ما اضافه می‌شود مگویان هم به ما اضافه می‌شود خسرو حیدری هم می‌رسد. هفته آینده دستمان پرتر است . به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم هنوز کار داریم اما امروز کارهای ترکیبی خوب بود. از هواداران هر 2 تیم که اجازه دادند 2 تیم بازی خود را انجام دهند تشکر می‌کنم. از نیروی انتظامی و حراست تشکر می‌کنم که ارامش را به دو تیم انتقال دادند.

سرمربی آبی‌پوشان یادآور شد: اول جا دارد از مدیرعامل و اسپانسر تشکر کنم که ما را تغذیه می‌کنند کمیته نقل و انتقالات تمام تلاش را کردند که تیم خوبی را روانه مسابقات کنند تا اینجا عملکرد خوب بوده اما نمی توان پیش بینی کرد هم اکنون اتحاد و یکدلی خوبی بین بازیکنان و کادر فنی است. همه دلشان می تپد که نتایج خوبی کسب کنیم دور از دسترس نیست این طور نیست که قول قهرمانی بدهم اما تلاشمان رسیدن به هدفمان است.

وی افزود: خراسان با این هواداران حقش نیست این گونه اداره شود متاسفم که ابومسلم این گونه شد و به آنها کمک نشد باید همه یکدل باشند. شخص نمی‌تواند تیم را اداره کند. همه دست به دست هم دهند که این دو تیم به سرنوشت ابومسلم دچار نشوند.

مظلومی تاکید کرد: تیم من با اسم بازی نمی‌کند 7 مهره خود را نداشنم. بازیکنانی بازی می‌کنند که در قالب تیم جای بگیرند. پشتوانه‌سازی خوبی کردیم زمان می‌برد که به ایده خود برسیم. تیمی که می‌خواهد به آمادگی برسد زمان می‌برد. یک ماه فرصت داشتیم که بدن‌ها را آماده کنیم هنوز به 30 -40 درصد خواسته های تاکتیکی خود نرسیدیم. امیدوارم در مسابقات به ایده‌های خود برسیم.


جلالی: دقایقی که می توانستیم گل بزنیم برق رفت

مجید جلالی پس از پایان نشست خبری خود با دیدن حبیب‌الله شیرازی رئیس هیأت فوتبال تهران به او با حالتی اعتراضی پیشنهاد کرد که بهتر است مسابقات لیگ برتر زودتر برگزار شود زیرا بسیاری از ورزشگاه‌های مشکل برق خواهند داشت و حادثه قطع برق در بسیاری از ورزشگاه‌ها در لیگ برتر رخ خواهد داد.

وی به شیرازی گفت: بهتر است که بازی‌ها رأس ساعت 18:30 دقیقه آغاز شود و تا ساعت 20:30 هم به پایان برسد که شیرازی هم به جلالی گفت با این پیشنهاد موافقم.

مجید جلالی پس از تساوی بدون گل مقابل گسترش فولاد تبریز در نشست خبری گفت: به اندازه‌ای که یک برد قاطع به دست بیاوریم خوب بودیم اما نتوانستیم از موقعیت‌‌هایمان استفاده کنیم. شرایط را رفته رفته برای حریف مشکل‌تر کردیم و در دقایق حیاتی که می‌توانستیم پرفشار بازی کنیم و به گل برسیم برق رفت و بازی سرد شد و از تب و تاب افتاد. بیش از 40 دقیقه صبر کردیم تا برق بیاید و 7 الی 8 دقیقه آخر را که می‌توانست حیاتی باشد را خیلی سخت سپری کردیم با این حال به عنوان اولین بازی بازیکنان ما خوب بودند.

وی در مورد اینکه تیم‌های شما معمولا رو به جلو بازی می‌کنند اما امروز خیلی تهاجمی نبودید گفت: به نسبت اولین بازی خوب بودیم البته توقع من هم بیشتر بود با این حال ما فقط دو بازی تدارکاتی جدی داشتیم و بازی به بازی بهتر بودیم.

سرمربی سایپا در مورد اینکه چرا نکونام در فهرست 18 نفره نبود گفت: جواد مدت زیادی نیست که با ما تمرین می‌کند باید خودش را به بقیه بازیکنان برساند.

وی درمورد اینکه نکونام گفته است که ITC من نیامده گفت: مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد و باید از باشگاه سوال کنید.


شیرازی:این دومین باره که برق این ورزشگاه قطع شده است

حبیب‌الله شیرازی پس از پایان مسابقه سایپا و گسترش فولاد تبریز که به علت قطع برق 40 دقیقه وقفه داشت در جمع خبرنگاران گفت: بحث مشکل برق در ورزشگاه دستگردی برای دومین بار است که رخ می‌دهد فصل گذشته نیز در بازی با پیکان در همین ورزشگاه برق قطع شد. ما با عنوان هیأت فوتبال درخواست می‌کنیم که این مشکل به طور جدی پیگیری شود و اگر فصل گذشته این مشکل پیگیری می‌شد شرایط بهتری بود.

وی گفت: به نظر من یا باید سازمان لیگ زمان مسابقه را زودتر برگزار کند و همانطور که مجید جلالی پیشنهاد داد بازی‌ها ساعت 18:30 شروع شود تا ساعت 20:30 به پایان برسد. وقتی این ورزشگاه نمی‌تواند 1200 لوکس برق را تأمین کند و مشکل تعویض قطعه وجود دارد باید این شرایط بررسی شود.

وی در مورد اینکه طبق قوانین AFC چه شرایطی باید پیش می‌آمد، گفت: وقتی چنین اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌دهد طبق قوانین داور 30 دقیقه فرصت می‌دهد اگر مشکل برطرف شد بازی ادامه پیدا می‌کند اگر مشکل برطرف نشد 30 دقیقه دیگر فرصت داده می‌شود در نهایت داور باید دو 30 دقیقه صبر کند تا مشکل برطرف شود وگرنه بازی نیمه‌تمام می‌ماند و سازمان لیگ باید ظرف 2 ساعت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کرد که فکر می‌کنم طبق قوانین AFC چند دقیقه باقیمانده بازی نیمه‌تمام برگزار شود.

وی در مورد اینکه کمالوند در نشست خبری شرکت نکرد، گفت: بحث پرواز وی مطرح بود او در میکسدزون با برنامه 90 شرکت کرد اما اگر می‌خواست به نشست خبری بیاید پرواز خود را از دست می‌داد.

وی در مورد اینکه با توجه به اینکه بسیاری از مربیان در نشست‌های پیش از مسابقه هم شرکت نمی‌کنند و پرواز را بهانه می‌کنند و آیا بهتر نیست که نشست‌های خبری لغو شود، گفت: طبق قوانین AFC نشست‌های خبری باید برگزار شود.


فرکی:می خواستیم 3 امتیاز را بگیریم

حسین فرکی در مورد پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل استقلال خوزستان در هفته اول لیگ برتر پس از تشکر از خبرنگاران به خاطر حمایتی که سال قبل از سپاهان انجام دادند، خاطرنشان کرد: استقلال خوزستان نسبت به سال قبل تیمی متفاوت بود، آنها بسیار جوان هستند و انگیزه بالایی دارند که این مسئله می‌تواند هر تیمی را اذیت کند، در اولین بازی نیاز به کسب 3 امتیاز داشتیم و باید در 4 هفته اول امتیازات را جمع کنیم، به استقلال خوزستان و عبدالله ویسی بخاطر تیم خوبی که دارند تبریک می‌گویم و آنها می‌توانند برای هر حریفی خطرناک باشند.

وی افزود: می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، خودم فوتبالیست بودم و می‌دانم در مسابقات اول استرس و فشار بالا است استقلال خوزستان هم می‌توانست در این بازی گل‌زنی کند از بازیکنان تیم و همچنین شهاب گردان به خاطر عملکرد خوبشان تشکر می کنم ما با یک کار جمعی توانستیم برنده شویم و از این بابت خوشحالیم.

وی در مورد اینکه بازیکنان سپاهان با داور زیاد صحبت می کنند تاکید کرد: ما این مشکل را پارسال هم داشتیم. این مساله ممکن است به تیم خودمان لطمه بزند باید نوع نگاهمان را تغییر بدهیم وقتی با داور صحبت می کنیم تمرکز او را برهم می‌زنیم و ممکن است اشتباه داور به ضرر ما شود در بازی خانگی نباید این اختلاف‌ها صورت بگیرد و امیدوارم در آینده نسبت به قبل با داور کمتر صحبت کنیم. 

فرکی در رابطه با دیدار بعدی سپاهان مقابل ذوب آهن تصریح کرد: این یک مسابقه خاص برای هوادارن هر دو تیم است و می‌تواند به نوعی سوپر جام فصل قبل باشد. من برای ذوب آهن و مدیرعامل این تیم سعید آذری احترام قایلم. با اعضای هیات مدیره این باشگاه آشنا هستم و می دانم آنها از زحمت کشان فوتبال هستند امیدوارم مسابقه هفته اینده تماشاگر پسند شود و هر کسی که بهتر بازی کند به پیروزی برسد.

وی در مورد اینکه بازیکنان سپاهان زیاد تغییر جا می‌دادند عنوان کرد: خودم خواستم که این اتفاق بیفتد و با این اقدام تمرکز حریف را به هم بزنیم می‌خواستیم عملکردمان یکنواخت نباشد به همین خاطر این کار را انجام می‌دادیم. 

سرمربی سپاهان در مورد عملکرد بازیکنان جدید تیمش عنوان کرد: پادوانی به دلیل مصدومیت بازی نکرد، حبیب گردانی عملکرد خوبی داشت او بعد ازمدتها به میدان می‌رفت. گردانی دیر به تیم اضافه شد و در ترکیه هم با مصدومیت روبرو شد اما انگیره فراوانی دارد که شایستگی اش را نشان دهد مطمئنم در آینده بهتر خواهد شد. نجفی بازیکن جوان تیم که به جای خلغتبری وارد زمین شد بسیار خوب بازی کرد همچنین فضیل دیروز مصدوم شد و آن را از ترکیب خارج کردیم میلاد سرلک به جای او به میدان رفت که از این فرصت خوب استفاده خوبی کرد و نمره قبولی گرفت.


بختیاری زاده:3 روزه تیم رو بستیم

سیاوش بختیاری زاده امشب در نشست خبری پس از بازی تیم‌های صبای قم و استقلال اهواز در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از کسب نخستین امتیاز تیمش در لیگ برتر ابراز خرسندی کرد و افزود: من و تیمی که توانست در سه روز جمع شده و بتواند از صبا یک امتیاز بگیرد شایسته تشویق هستیم.

وی گفت: حال ببینید اگر 10 روز فرصت داشتم ببینید چه تیمی را روانه مسابقات می‌کردم.

سرمربی استقلال اهواز به علی دایی به دلیل تشکیل تیم صبا و بهره‌گیری از بازیکنان ملی پوش و با تجربه تبریک گفت و افزود: البته ما اگر برای بستن تیم فرصت بیشتری داشتیم و تمرینات بیشتری نیز داشتیم امکان داشت که امروز با سه امتیاز قم را ترک می‌کردیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات که در حوزه مدیریتی این باشگاه رخ داد خاطرنشان کرد: رئیس هیئت مدیره و دیگران تلاش زیادی داشتند و ما نیز با وجود اینکه دیر کار را شروع کردیم اما عملکرد خوبی داشتیم.

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه خبرنگاران قمی شناختی از وی ندارند اما مردم خوزستان این شخصیت را می‌شناسند و او را دوست می‌دارند اظهار کرد: به دلیل اتفاقاتی که در لیگ یک افتاد امروز کمک اول، کمک دوم و آنالیزور از همراهی تیم محروم بودند.

وی در پایان از خبرنگاران قمی به دلیل حاضر نشدن در نشست خبری پیش از بازی در روز گذشته عذرخواهی کرد.


عنایتی :باکسی مشکلی ندارم

رضا عنایتی بازیکن تیم فوتبال سیاه جامگان بعد از شکست تیمش درباره اینکه به نظر می‌رسید چون مظلومی شما را نخواسته از او دلخور هستید، گفت: من از او دلخور نبودم بالاخره او سرمربی است و هر تصمیمی بگیرد باید اجرا شود، او هم چنین تصمیمی را گرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما قصد دارید با این پیراهن از فوتبال خداحافظی کنید، گفت:‌ ان‌شالله همین کار را انجام خواهم داد.

بازیکن سابق استقلال در پاسخ به اینکه آیا شما با رحمتی مشکل دارید، عنوان کرد: من با احدالناسی مشکل ندارم. قبل از بازی در تونل هم با رحمتی خوش و بش کردم همه چیز مرتب است و من با هیچکس مشکل ندارم.


خطیبی: برای ما حاشیه درست نکنید

رسول خطیبی پس از شکست 2 بر یک سیاه‌جامگان مقابل استقلال اظهار داشت: با این بازی نوید بازی‌های خوب را در لیگ می‌دهم خوشحالم که 2 تیم فوتبال خوبی بازی کردند. اولین بازی سخت است و دوست داشتیم 3 امتیاز را کسب کنیم اما متاسفانه نشد.

وی ادامه داد: با بازی تیمم در نیمه دوم امیدوار شدم و متوجه شدم چقدر تیمم بزرگ است البته کمی ناهماهنگی داشتیم. آینده تیم را روشن می‌بینم و قول می‌دهم بهتر بازی کنیم. امیدوارم از نیمه دوم الگوبرداری کنیم.

سرمربی سیاه‌جامگان در مورد قضاوت داور تصریح کرد: بهترین داور ایران این بازی را سوت زد البته محسن دلیر گفت که روی او خطای 100درصد پنالتی رخ داده است. او داور خوبی است اما همیشه برای من بدیمن است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود برخی بازیکنان سیاه‌جامگان جر و بحث داشته‌اند گفت: اصلا جواب نمی‌دهم همه ایران می دانند که چنین چیزی در تیم رسول خطیبی وجود ندارد. تقاضا می‌کنم که برای تیم مسائل حاشیه‌ای درست نکنید. 

خطیبی در مورد بازیکن برزیلی تیم تصریح کرد: ITC او نرسیده است و امیدوارم در هفته‌های ‌آینده در کنار تیم باشد.


فروزان: حواسم نبود به سمت نیمکت استقلال بروم

محسن فروزان در پایان دیدار استقلال مقابل سیاه‌جامگان در مورد اینکه چرا به سمت نیمکت استقلال نرفت، عنوان کرد: اوایل بازی آنقدر زمین شلوغ بود که اصلاً حواسم به این مسئله نبود سپس پس از اینکه 5 دقیقه از بازی گذشت یادم افتاد که باید سمت نیمکت می‌رفتم و بخاطر اینکه این کار را انجام ندادم ناراحت شدم، واقعاً حواسم به این مسئله نبود و یک مرتبه این موضوع یادم افتاد.

وی در مورد اینکه آیا از مظلومی دلخور است، اظهار داشت: از مظلومی دلخور نیستم، او یک درصد هم در مورد جدایی‌ام تاثیر نداشت.

فروزان در پاسخ به این سوال که آیا مهدی رحمتی که در ابتدای بازی به او دست نداد مقصر جدایی او از استقلال است، تصریح کرد: بنده از کسی اسم نمی‌برم اما همانطور که گفتم باید سمت نیمکت استقلال می‌رفتم که این مسئله یادم نبود.

دروازه‌بان سیاه‌جامگان در مورد اینکه زمان حضور در گسترش فولاد اعلام کرد مهدی رحمتی بهترین دوستش است اما امروز به او دست نداد، گفت: بنده صحبتی ندارم.


ویسی: به تجربه سپاهان باختیم

عبدالله ویسی بعد از شکست یک بر صفر تیمش مقابل سپاهان در اولین هفته لیگ برتر فوتبال ایران در نشست مطبوعاتی گفت: بازی بسیار خوبی بود، با اعتماد به نفس بالا بازی کردیم، تعدادی از بازیکنان جوان ما سپاهان را از نزدیک ندیده بودند، از موقعیت‌هایمان به خوبی استفاده نکردیم و به بزرگی و تجربه سپاهان باختیم.

وی در مورد اینکه سپاهان تحت تاثیر بازی استقلال خوزستان بود و آیا این تیم را مدعی قهرمانی می‌داند، تصریح کرد: در مسابقات اول برای تمامی تیم‌ها این شرایط بوجود می‌آید و کیفیت اصلی تیم‌ها را نمی‌بینیم. سپاهان هرچه از بازی گذشت از ما شناخت بیشتری پیدا کرد و عملکرد بهتری داشت، سپاهان امروز مثل یک قهرمان بازی کرد.

سرمربی استقلال خوزستان در ارتباط با اینکه بازیکنانش امروز کیفیت بالایی از خود به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: البته مهم کسب پیروزی بود که ما به آن نرسیدیم، امیدوارم این تعریف و تمجیدها به پیشرفت ما منجر شود و آنها را مغرور نکند. سال قبل پدیده هم در هفته‌های اول خوب بازی کرد اما در ادامه دچار افت شد، امیدوارم بازی خوب ما منجر به کسب نتیجه شود.

ویسی در رابطه با عملکرد داوری و اینکه بازیکنان تیمش اعتقاد به پنالتی داشتند، گفت: فکر می‌کنم داور می‌توانست در 3 صحنه به بازیکنان ما اخطار ندهد و در برخی صحنه‌های دیگر به بازیکنان سپاهان کارت نشان دهد، روح‌الله سیف‌اللهی اعتقاد داشت که در آن صحنه روی او خطا صورت گرفته و پنالتی شده است، امیدوارم داوری‌ها طوری باشد که تیم‌های جوان و کم بضاعت ضرر نکنند البته زود است که از الان در ارتباط با داوری صحبت کنیم.

وی در مورد اینکه مدت‌ها است نتوانسته مقابل سپاهان نتیجه بگیرد، عنوان کرد: سپاهان تیم قابل احترامی است و امیدوارم در بازی برگشت جبران کنیم.


دایی: ما بهتر از حریف بودیم

علی دایی پس از تساوی بدون گل صبا مقابل استقلال اهواز اظهار داشت: دوست داشتم از کسانی که باعث شدند صبا در قم بماند تشکر کنم از صادقی استاندار و موسوی مالک باشگاه که تمام زحمات به دوش آنهاست. امروز با اینکه بازی اول و بدون تمرین بود عملکرد بدی نداشتیم عملکردی بهتر از استقلال داشتیم 3 موقعیت گل داشتیم از تمام بازیکنان راضی هستم.با این بازیکنان خیلی امیدوار هستم و ان‌شالله‌ بازی با نفت بهتر باشیم و عملکرد به مراتب بهتری خواهیم داشت.

سرمربی صبا در مورد اینکه استقلالی‌ها به دنبال تساوی بودند و اینکه استراتژی صبا در این بازی چه بود یادآور شد: ما قصد داشتیم با سرعت دادن به بازی دفاع‌ آنها که از دقیقه یک در زمین خودشان جمع می‌شدند را با تعویض سریع بازی و پاس‌های سریع این فشردگی را رد کنیم هم از عمق آنها رفتیم و از کنارها هم رفتیم متاسفانه سانترهای ما خوب نبود برای بازی اول که 60 درصد تغییر کرده بود بد کار نکردیم. از نتیجه راضی نیستیم اما از نحوه بازی بازیکنان راضی هستیم امیدوارم زودتر به تیمی که مدنظرمان است برسیم.

دایی در مورد اینکه دیر دست به تعویض زد گفت: چند بازیکن ما نبودند و دستمان خالی بود باید آشنایی بیشتری پیدا کنیم و تعویض‌هایمان را انجام دهیم آن لحظه‌ای که احساس کردیم بازیکنان کشش لازم را نداشتند تعویض کردیم فکر می‌کنم این مسائل را به ما اجازه دهید بهتر باشد. بازیکنان هر چه داشتند گذاشتند مطمئن باشید این تیم خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد. 

سرمربی صبا تصریح کرد: ما بازیکنان خوبی داریم قاضی، اوسانی و کریم اسلامی که می‌توانند در نوک بازی کنند. اسلامی مصدوم بود و صادقی محروم بود نمی‌توانستیم آن طور که می‌خواستیم از بازیکنان استفاده کنیم شرایط سختی داشتیم و همین که توانستیم چنین تیمی را آماده کنیم کار بزرگی کردیم.

وی در مورد اینکه آیا تماشاگران در ورزشگاه کم نبودند خاطرنشان کرد: انتظار دارم در بازی صبا تماشاگران ورزشگاه را پر کنند به نظرم خیلی مهم است که به ورزشگاه بیایند هم روحیه برای ماست و هم ترس برای حریف. با 800 نفر که نمی‌شود. باید 7-8 هزار نفر در ورزشگاه حاضر شوند. قم این پتانسل را دارد و امیدوارم با بازی های خوبمان مردم راغب بشوند به ورزرشگاه بیایند.


انتها پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار