شرکت Qualcomm در حال کار بر روی پروژه ای است که گوشی های هوشمند با بدنه فلزی را به صورت wireless شارژ کند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تکنولوژی جدید به شما این امکان را می دهد گوشی هوشمند و دیگر گجت های خود را که بدنه فلزی دارند را به صورت wireless  شارژ کنید.

Qualcomm subsidiary Qualcomm Technologies Inc اعلام کرد، اولین شرکتی خواهد بود که امکان شارژ گجت ها را به صورت wireless  در اختیار کاربران قرار می دهد.

Qualcomm برای فناوری خود نام WiPower را برگزيده‌ و آن‌ را منطبق بر مشخصه‌ها و استانداردهای انجمن Alliance for  Wireless Power که ژانويه امسال منتشرشد،ساخته‌است.


Qualcomm  شارژر موبایل wireless میسازد


اما این تنولوژی جدید چه مزیتی دارد؟ 
شارژر های wireless  القایی،حرارت اجسام فلزی را بالا می برند و یک سیستم القا ناسازگار با فلزات تولید می کنند.شرکت هایی مانند QTI  که از تکنولوژی شارژ wireless  استفاده می کنند، به Magnetic Resource معروف هستند که تعداد بسیار بیشتری از انواع فلز را پشتیبانی می کنند.

Magnetic Resource  یک بار الکتریکی در فضای کوچک به صورت  سه بعدی ایجاد می کند و به گفته‌ی کوالکام، استاندارد  WiPower  در فرکانسی کار خواهد کرد که موانع بین فرستنده و گیرنده‌ی انرژی را بیش از پیش نادیده خواهد گرفت؛چه این مانع از جنس فلز باشد، چه فضایی خالی. این فناوری جدید بر پایه‌ی اصل رزونانس مغناطیسی کار می‌کند.



انتهای پیام/


برچسب ها: شارژر ، شارژر بیسیم ، wireless
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار