اختلالات خواب در میان جوانان ایرانی رو به افزایش است

کارگاه تخصصی " خواب و اختلالات خواب در علوم اعصاب " با حضور 20 تن از متخصصان مغز و اعصاب، علوم اعصاب شناختی و روانشناسان شناختی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد و شیوع بالای اختلال خواب جوانان ایرانی در این کارگاه مطرح شد

دکتر" ترابی نامی مدرس کارگاه " درباره این کارگاه آموزشی به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این کارگاه ، بحث های پایه و بالینی مربوط به اختلالات خواب مطرح شد.

وی افزود: مباحث پایه مانند نوروبیولوژی بیداری و خواب ، امواج آهسته در مغز، فرآیندهایی که در مغز ما به هنگام خواب شکل می گیرد و مدل های پژوهشی در ارتباط با خواب در انسان ، در این کارگاه به شرکت کنندگان منتقل شد.

مدرس کارگاه " خواب و اختلالات خواب در علوم اعصاب " همچنین اظهار داشت: در این کارگاه، مباحث بالینی همچون راههای تشخیص اختلالات خواب ، اختلالات شناختی ، اختلالات خلقی و رفتاری ، بیماریهای بی خوابی مانند " پای بی قرار(حرکات در هنگام خواب )" و یا " آپنه انسدادی خواب (مشکلات تنفسی هنگام خواب )" مطرح شد.

دکتر ترابی نامی افزود: چگونگی استفاده از روشهای تشخیصی مانند پلی سمنوگرافی ، اکتی گرافی و پلی گرافی ، چگونگی ثبت سیگنال های بیولوژی مغز در آزمایشگاه ،  روانشناسی شناختی با توجه به " کژ خوابی ها " و چگونگی استفاده از ابزار و تست های روانشناختی برای تشخیص و درمان اختلال خواب ، از دیگر مباحث تبادل نظر شده در این کارگاه آموزشی بود.

وی که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و دارای فلوشیپ " اختلال خواب " می باشد، تاکید کرد که موضوع " خواب " و اختلالات مربوط به آن ، بسیار گسترده است ولی در این کارگاه سعی شد تا  به بحث های اصلی  در این زمینه پرداخته شود.

به گفته " نادر علیرضالو" مدیر موسسه نواندیشان آویژه ، به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، گواهینامه رسمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و پنج امتیاز بازآموزی از سوی سامانه آموزش مداوم پزشکی اعطا می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار