رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به افزایش قیمت داروهای ژنریک وارداتی که از کشورهای مختلف وارد ایران می شود گفت:شرایط قیمت گذاری برای داروهای ژنریک وارداتی باید مشابه با تولیدات داخلی باشد.

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس کبریایی زاده رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در گفت و گوی تلوزیونی برنامه بورس با اشاره به جذب حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار ایران اظهار کرد:سرمایه گذاران خارجی در واقع برای حضور در بازار های دارویی، به بستر های اقتصادی و مزیت های رقابتی که در کشور های مورد نظر وجود دارد توجه دارند که متاسفانه در بازار دارویی ایران فرصت رقابت برایشان خیلی فراهم نیست. 

وی تصریح کرد:صنعت داروسازی ایران یک صنعت اشباع شده است که بیش از سه تا چهار برابر نیاز کشور ظرفیت تولید داشته و برای صادرات باید بتواند با آژانس های بین المللی مانند سازمان های جهانی بهداشت ، اتحادیه اروپا و سازمان غذا و داروی امریکا در ارتباط باشد. 

کبریایی زاده در خصوص موفقیت در توسعه صادرات دارویی ادامه داد :داروسازی ایران تنها با کسب استانداردها و گواهی تاییدیه آژانس های بین المللی می تواند در زمینه توسعه صادرات به موفقیت چشمگیری دست یابد. 

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاران خارجی تابع سیاست های اقتصادی کشور است افزود:
سرمایه گذاران هنگامی وارد کشور می شوند که تمام ابزار های استفاده مطلوب و بهره ورکردن مناسب سرمایه هایشان فراهم باشد. 

رئیس هیئت مدیره سازمان در پایان گفت :به نتیجه رسیدن این توافقات قطعا به بهره وری اقتصادی کشور کمک می کند تا سرمایه گذاران تمایل بیشتری به خریداری از سهام شرکت داروسازی ایرانی نشان دهند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار