مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از پرداخت یک میلیارد و 30 میلیون ریالی کمک هزینه ازدواج در زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ابوالفضل عبداللهی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خدمات قابل ارائه توسط کمیته امداد در بحث ازدواج ارائه می‌شود، گفت : با توجه به نیاز روز جامعه و از آنجا که برخی ازجوانان به علت سخت‌گیری‌های والدین قادر به تشکیل خانواده نیستند، از همین رو تسهیلات مربوط از سوی کمیته امداد ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای جوانان در زمینه مهارت‌های زندگی و آموزش‌های قبل ازدواج افزود: بر همین اساس با اعتبارات موجود و همچنین بهره‌گیری از مشارکت خیرین نسبت به اهدای کمک هزینه ازدواج اقدام می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه کمک هزینه ازدواج در قالب کمک هزینه خرید جهیزیه و همچنین هدیه ازدواج اهدا می‌شود، ادامه داد :درچهار ماهه امسال قریب به 100 مددجو خدماتی درقالب کمک هزینه ازدواج دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به هزینه یک میلیارد و 30 میلیون ریالی کمیته امداد در مبحث ازدواج اضافه کرد: همچنین طی تیر ماه نیز 20 نفر از مددجویان با اعتبار بالغ بر 295 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج دریافت کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با بیان این میزان کمک اهدایی به هر نوعروس 20 میلیون ریال و به هر تازه داماد 5 میلیون ریال است، افزود: این کمک هزینه‌ها پس از حضور زوج‌ها در دوره‌های آموزشی مربوط اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد طلاق در بین ازدواج‌های مددجویی بسیار پایین و نزدیک به صفر است تصریح کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار در این امر سادگی ازدواج‌ها است.


انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.