هکرهای گروه موسوم به آنونیموس اعلام کردند سرویس مخفی کانادا 25 ایستگاه رهگیری تبادلات اینترنتی در خارج از کشور دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس سندی که به دست هکرهای گروه موسوم به انونیموس (ناشناس) منتشر شد، سرویس مخفی کانادا 25 ایستگاه رهگیری تبادلات اینترنتی در خارج دارد.

این متن می افزاید اوتاوا به تازگی 21 میلیون دلار به نوسازی این ایستگاه‌ها اختصاص داده است.

تلویزیون دولتی سی بی سی گزارش داد« این درز اطلاعاتی حساس سه‌شنبه در نشنال پست منتشر شد و ژاندارمری سلطنتی و مرکز امنیت مخابرات (سی اس تی معادل ان اس ای آژانس امنیت ملی آمریکا) تحقیقی را در این خصوص آغاز کردند.
گزارش منتشر شده متعلق به سرویس اطلاعات و امنیت (اس سی آر اس) به تاریخ شش فوریه 2014 ( 17 بهمن 92) است و طبقه‌بندی «محرمانه» دارد.

در این گزارش به «ایمن سازی و تأمین امنیت زیرساخت‌های شبکه‌های سرویس اطلاعات و امنیت در ایستگاه‌هایش در خارج» اشاره می کند.

سرویس امنیت و اطلاعات کانادا در این گزارش از «روند ناکارآمد و طاقت فرسای تحلیل داده‌ها، که تأخیر در آن به کارآمدی این سازمان ضربه زده است و مأموران آن را به خطر انداخته است» ابراز تأسف می‌کند.

این گزارش خاطر نشان می کند تحلیل‌گرانی که در مقر سرویس اطلاعاتی در اوتاوا کار می کنند، به علت فقدان نرم‌افزارهای مدرن «باید به طور دستی حجم بالای اطلاعات دریافت شده را بررسی کنند»؛ در نتیجه از دولت خواسته شده است به منظور اتصال ایستگاه‌های رهگیری در خارج به مقر سرویس اطلاعات و امنیت 21 میلیون دلار کانادا (14 میلیون و 600 هزار یورو) سرمایه‌گذاری به این امر اختصاص دهد.

در گزارش مورد نظر آمده است: «این سرمایه‌گذاری به سرویس اطلاعات و امنیت امکان خواهد داد نیازهای فزاینده دولت را به دسترسی به اطلاعات جمع‌آوری شده در خارج در اسرع وقت برآورده کند».

نشنال پست در گزارش خود فاش کرد اوتاوا تاکنون هیچگاه به وجود سه ایستگاه عملیاتی سرویس اطلاعات و امنیت در خارج اذعان نکرده است. این سه مکان عبارتند از واشینگتن، لندن و پاریس.

به نوشته نشنال پست، بنابراین این شبکه گسترده‌تر از چیزی است که اعلام شده و بسیاری از ایستگاه‌های رهگیری را که در کشورهای در حال توسعه یا بی ثبات دایر شده‌اند، شامل می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار