بیماری تب مالت در بهار و تابستان شيوع بيشتری دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاونت بهداشتی شبکه بهداشت آمل در جلسه کارگروه سلامت و امنيت غذایی در آمل گفت: در شهرستان آمل 8 کانون آنفلوانزا حاد پرندگان مشاهده شد که با تلاش پرسنل شبکه دامپزشکی وديگر ادارات شهرستان کنترل ومهار شد.

رمضانی با بیان اینکه عوارض ناشی از مصرف لبنيات سنتی که مهمترين آن تب مالت است و در همه سنين به خصوص 30-20 سالگی بيشتر مشاهده می شود، افزود: تب مالت بیشتر در فصل بهار و تابستان زمان زايش و شيردهی دام بيشتری است، شيوع بيشتری دارد.

معاونت بهداشتی شبکه بهداشت آمل با اشاره به اینکه در برخی از کشور ها مثل ژاپن و ايتاليا توانستند بيماری تب مالت را کنترل کنند، گفت: در شهرستان آمل سال 91 ، 57 مورد تب مالت گزارش شد که 28درصد آن از خانواده های شهری بود در سال 92 ، 78مورد تب مالت که 33 درصد شهری گزارش شد.

رمضانی با تاکید بر اینکه پارسال 44 مورد تب مالت گزارش شد که 35 درصد آن خانواده های شهری بودند، یادآور شد: درچهار ماهه نخست امسال 21 مورد تب مالت گزارش شد که 38 درصد آن شهری است.

وی تصریح کرد: به علت توزيع فرآورده های خام دامی در سطح شهر شيوع تب مالت در خانواده های شهری در مقايسه چند سال اخير روبه افزايش است.

انتهای پیام/پ


برچسب ها: ساری ، شیوع ، تب ، مالت ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.