رئیس شبکه دامپزشکی طبس گفت: از ابتدای امسال تعداد 10 کامیون حامل 112 نفر شتر فاقد مجوز حمل بهداشتی ،غیرمجازدر این شهرستان توقیف شد.

توقیف 112 نفر شتر فاقد مجوز در شهرستان طبسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ هادیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت قرنطینه و کنترل بهداشتی حمل و نقل دام و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر دار و مشترک بین انسان و دام این شبکه از ابتدای امسال تعداد 10 کامیون حامل 112 نفر شتر فاقد مجوز حمل بهداشتی غیر مجاز که در مسیرهای فرعی و اصلی شهرستان در تردد بودند توسط پست قرنطینه دامپزشکی و هوشیاری نیروهای انتظامی توقیف و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در این راستا تعداد 18 متهم دستگیر که 5 نفر به حبس تعزیری و 2 نفر به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

وی تصریح کرد: افراد متخلف نیز که در زمینه حمل و نقل شتر خارج از ضوابط بهداشتی فعالیت داشتند به 4 ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شدند.

رئیس دامپزشکی طبس همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان طبس در مجاورت استان‌های یزد، اصفهان،کرمان، سمنان و خراسان رضوی و در مسیر اصلی تردد و نقل و انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی قرار دارد و مسیر اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود،کنترل محموله‌های دامی، فرآورده‌های خوراکی و غیر خوراکی حائز اهمیت است.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.