رئیس شورای روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه این شورا با حضور جان کری مدعی شد؛ توافق با ایران چندین دهه تلاش برای منع گسترس تسلیحات هسته‌ای را با شکست مواجه می‌کند.

آغاز جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "جان کری" وزیر امور خارجه ، "ارنست مونیز" وزیر انرژی و "جک لو" وزیر خزانه‌داری آمریکا بار دیگر با حضور در یکی از کمیته‌های کنگره آمریکا تلاش می‌کنند حمایت نمایندگان مردد را درباره توافق هسته‌ای بین المللی با ایران جلب کنند.

در آغاز جلسه "اد رویس" رئیس شورای روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: آمریکا در صورت رد توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا، تمام مسیرهای دیپلماتیک را خواهد بست. 

رویس با بیان نگرانی‌های کارشناسان درباره شرایط توافق هسته‌ای مدعی شد این توافق چندین دهه تلاش برای منع گسترس تسلیحات هسته‌ای را با شکست مواجه می‌کند. 

وی گفت: تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در مقابل تعلیق موقتی برنامه هسته‌ای لغو می‌شوند. رویس در ادامه خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه گفت:گمان نمی‌کنم در اینجا کسی به متعهد بودن شما در برابر مردم آمریکا و حسن نیت شما شک داشته باشد. 

رویس مدعی شد؛ اینکه ایران 15 سال پس از این تاریخ، ملزم به هیچگونه تعهدی نخواهد بود بسیار نگران کننده است‎ و این باعث می شود ایران سال 2030 به طور مشروع و قانونی در آستانه تبدیل به کشوری هسته‌ای قرار گیرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار