پیوستن مارکو روبیو به منتقدان دولت ژنرالِ مصر

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا به جمع منتقدان دولت نظامی مصر پیوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز مانند برخی نمایندگان کنگره خواستار اعمال فشار بیشتر از سوی وزیر امور خارجه آمریکا به دولت مصر شد.

"مارکو روبیو"، به همراه بن کاردین، باب کیسی، کریس کونز، تیم کین، مارک کِرک و جان مک‌کین در نامه‌ای مشترک خطاب به "جان کری" از او خواستند پرداختن به مسائلی مانند رعایت نوع سیاسی، احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان را در جریان مذاکرات هفته آینده وزارت امور خارجی آمریکا با دولت مصر در دستور کار قرار دهد.

امضاکنندگان این نامه که همگی از نمایندگان کنگره و اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بودند، ضمن اذعان به وجود روابط سیاسی، اقتصادی و سیاسی آمریکا با دولتی که در برخورد با مردم خود تبعیض‌ قائل می‌شود، بر لزوم پایبندی مصر به رعایت حقوق همۀ شهروندان و رقبای سیاسی این کشور تأکید کردند.

در این نامه نوشته شده است: "تحولات مصر نشان از طی مسیر اشتباه این کشور در دستیابی به امنیت پایدار و رسیدن به فراگیری سیاسی دارد. ترویج فضایی که بیانگر نادیده‌گرفتن معیارهایی چون رعایت حقوق بشر، اصلاح سیاسی، و جامعۀ مدنی در روابط ما با دیگر کشورها باشد در درازمدت به صلاح کشور آمریکا نخواهد بود."

پیشتر، "تام مالینوفسکی،" دستیار وزیر امور خارجی آمریکا در ابتدای سال جاری با حضور در "کمیته روابط خارجی سنای آمریکا" به این مسئله اشاره کرده بود که سرکوب مخالفت‌ها و تجمع‌های غیر خشونت‌آمیز مردم در مصر از سوی دولت ژنرال "عبدالفتاح سیسی"، مصداق نقض حقوق بشر در این کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار