با صادرات 19 میلیون تن سیمان، رتبه نخست دنیا در بخش صادرات سیمان از آن ایران است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت امروز در آیین افتتاحیه سیزدهمین اجلاس سالانه هیات های عمومی سازمان نظام مهندسی معدن افزود : در بخش کاشی و سرامیک هم ایران با 110 میلیون مترمربع صادرات، مقام سوم جهان را دارا است .

جعفر سرقینی گفت : پارسال 17 میلیون تن فولاد در کشور تولید شده است که از این میزان 3 میلیون تن به خارج صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت هم چنین به رشد 10 درصدی معدن و 4 درصدی صنعت در سال 93 اشاره کرد و افزود : باید از موقعیت ویژه زمین شناسی ایران و ظرفیت همکاری های بین المللی این بخش برای توسعه کشور بیش از پیش استفاده کرد .

وی گفت : وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت آماده است تا وظایف اجرایی وزارتخانه را به تشکل های حرفه ای و خصوصی تفویض اختیار کند.  

غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در آیین افتتاحیه اجلاس سیزدهم هایت های عمومی سازمان نظام مهندسی عمران ، کاهش تصدی گری دولت در بخش صنایع معدنی و واگذاری آن به سازمان نظام مهندسی عمران و بخش خصوصی را از راهکارهای مهم حمایت از این صنعت و بهره برداران این بخش دانست و خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات و موانع پیش روی صنایع معدنی ، برنامه های مناسب و کاربردی برای گنجاندن در برنامه ششم توسعه شد .

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه بندر انزلی هم در این مراسم گفت :معادن جزو انفال و بیت المال است و همه مردم باید از منافع آن بهره مند شوند وباید استخراج این سرمایه های ملی با تولید ثروت بیشتردر کشور ارتقای سطح رفاه و بهبود شرایط زندگی مردم را بهمراه داشته باشد .

سیزدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران، تا فردا در دهکده ساحلی انزلی ادامه می یابد .

انتهای پیام/س


انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
این که یعنی الودگی بیشتر،خوشحالی نداره