تا 15 مرداد، تنها با صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق، خاموشی در استان قزوین نخواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ پیک بار در سال گذشته ۷۲۱ مگاوات بود که امسال تاکنون این میزان به ۷۱۹ مگاوات رسیده که در کل کشور کمتر از ۵۰ هزار مگاوات بود که امسال از مرز ۵۰ هزار مگاوات گذشت اما خوشبختانه با مدیریت اعمال شده علیرغم گرمتر شدن هوا در قزوین از پیک سال قبل عبور نکردیم.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در تابستان پیک بار بین ساعات 11 تا 15 و 19 تا 23 است.

سعید بهادیوند چگینی گفت: با تاکید استاندار مقرر شده دستگاه های اجرایی برای استفاده از انرژی خورشیدی وارد کار شوند که در این صورت نیمی هزینه های نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی توسط دولت تامین خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی نیروگاه بادی 70 مگاواتی برق در منطقه سیاهپوش با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این نیروگاه تا پایان سال 95 وارد مدار می شود؛ در شیرازک هم برای ساخت نیروگاه 60 مگاواتی برنامه ریزی و اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اضافه کرد: اولین نیروگاه بادی استان در مزرعه ای در تاکستان با 8 توربین هر یک به ظرفیت دو و نیم مگاوات وارد مدار شده؛ دو توربین هم تا 3 ماه آینده به قدرت 25 مگاوات وارد مدار خواهد شد تا ظرفیت این نیروگاه به 100 مگاوات برسد.

همچنین انرژی خورشیدی در 6 مدرسه، 2 امامزاده و 2 روستا و بخشی از نیروگاه شهید رجایی اجرا شده و پارک علم و فناوری و استانداری و چند شهرداری استان هم بزودی داوطلب اجرای طرح خورشیدی خواهند شد.

در حال حاضر 536 هزار مشترک برق در استان داریم و 47 درصد برق استان در بخش صنعت مصرف می شود.

تلفات انرژِی برق در کشور نیز بیش از 12 درصد و در استان قزوین کمتر از 7 درصد است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: صرفه جویی ، برق ، خاموشی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.