معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با برگزاری طرح ضیافت الهی در جوار امامزادگان عظیم الشان و همچنین بقاع متبرکه امسال پذیرای بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر در برنامه های ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان بود.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: طرح ضیافت الهی در طول ماه مبارک رمضان در 196 بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار شد که بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح جهت حظ زائرین و مجاوران امامزادگان و بقاع متبرکه همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: در همین راستا مراسم جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در جوار 157 بقعه متبرکه برگزار شد که مراسم جزء خوانی امامزاده هلال بن علی(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) دولت آباد بصورت پخش مستقیم از شبکه های سراسری پوشش داده شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه عنوان کرد: همچنین هشت وقف جدید در ماه مبارک رمضان توسط واقفین نیک اندیش به ارزش 3 میلیارد و 750 میلیون ریال به ثبت رسید که از این تعداد هفت وقف منفعتی ویک وقف انتفاعی بود.

وی در ادامه گفت: در 99 بقعه متبرکه جلسات تفسیر قرآن کریم برگزار شد و همچنین 16 محفل انس با قرآن کریم توسط قاریان ممتاز مصری ناصر حرک و محمد یحیی شرقاوی در طول ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه برگزار شد و در همین راستا نیز 94 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مطرح و برتر کشور و استان در جوار بقاع متبرکه استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: امسال جوانان استقبال بی نظیری از برنامه های برگزار شده در امامزادگان داشتند بیشترین استقبال جوانان و نوجوانان از مراسم شب های قدر بود که در 171 بقعه متبرکه استان و همچنین مراسم شب های شهادت حضرت علی(ع) بود که در جوار 175 بقعه متبرکه استان برگزار شد صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه افزود: امسال 200 مبلغ در این طرح حضور داشتند که 185 مبلغ بومی و مابقی اعزامی از قم بودند.

وی ادامه داد: همچنین 62 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در جوار بقاع متبرکه برپا شده بود که استقبال خوبی نیز از آن ها شد و 31 خیمه معرفت نیز جهت پاسخگویی به مسائل شرعی در جوار بقاع متبرکه به زائرین پاسخگو بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز در جوار 150 بقعه متبرکه برگزار شد که در این مراسم 60 هزار نفر نیز از سفره کریمانه امامزادگان مورد اطعام قرار گرفتند و همچنین در طول ماه مبارک رمضان 500 هزار نفر نیز از سفره کریمانه اهل بیت(ع) بهرمند شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه افزود: همچنین نماز عید سعید فطر در جوار 94 بقعه متبرکه در سراسر استان برگزار شد که در این نماز با شکوه بیش از 230 هزار نفر شرکت کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آیت ا... گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم شب های قدر در بقاع متبرکه گلپایگان شرکت کردند و همچنین دیگر مقام های ارشد کشوری و لشکری نیز در طول اجرای این طرح از بقاع متبرکه استان دیدن کردند.  

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.