ترجمه "برجام" جلسه علنی امروز خانه ملت را با حاشیه‌های جالب و داغی همراه کرد.

آقای جلالی خودشیرینی ممنوع!/ می‌گویند هاشمی رفسنجانی و روحانی مرا رئیس مجلس کرده‌اند/گفته‌اند سگ آقای احمدی‌نژاد و مشایی شرف دارد به اینها ...به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیصد و چهل‌دومین جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (یکشنبه 4 مرداد ماه) با حضور 195 نفر از نمایندگان و به ریاست ریاست محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در این نشست نمایندگان خانه ملت به بررسی طرح‌ها و لوایح واصله پرداختند از جمله عناوین مهم اخبار امروز مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

رئیس مجلس گفت: یکی از برادران گفته است آقای لاریجانی نمی‌گذارد مسائل هسته‌ای در مجلس مطرح شود بدلیل اینکه آقای هاشمی رفسنجانی و روحانی، لاریجانی را رئیس مجلس کرده است، آیا این توهین به نمایندگان نیست؟

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 5 مرداد سالروز عملیات افتخارآفرین و عزت بخش مرصاد و خلق حماسه بزرگ برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی و مبارزه با جریان نفاق بدست توانای فرزندان سلحشور ایران اسلامی است.


نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی گفت: که مسئولانی که از توافق تمجید و تعریف می‌کنند این متن ناقص یا ترجمه غلط آن را خوانده‌اند که تعریف می‌کنند؟ چرا که متن انگلیسی را نیز بررسی می‌کنیم این اتفاقاتی که تعریف می‌کنند در متن اصلی برجام وجود ندارد.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم بروجرد در خصوص ارسال متن توافق هسته‌ای مجلس گفت: بازنگری ترجمه متن توافق هسته‌ای به پایان رسیده و این متن به زودی در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گفت: مطالبات بازنشستگان فولاد از مهمترین دغدغه‌های نمایندگان است که طی جلسه‌ای با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری می‌شود.



نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ترجمه نهایی متن توافق هسته‌ای از دستگاه دیپلماسی و وزارت امورخارجه دریافت و آماده‌ایم تا این متن را خدمت همکاران تقدیم کنیم.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری به رئیس مجلس گفت: چه کسی تضمین می‌کند که ترجمه برجامی که امروز از سوی دستگاه دیپلماسی به مجلس ارائه شده بار دیگر بازنگری نشود.


نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: متن ترجمه شده برجام که از و وزارت امور خارجه به مجلس ارائه شده وحی منزل نیست و با ایراد نمایندگان مسلط به زبان انگلیسی قابل تغییر است.


مهدی کوچک‌زاده و کاظم جلالی در جلسه علنی امروز درباره ترجمه متن توافق هسته‌ای با یکدیگر بحث کردند.


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به تذکرات تند مهدی کوچک زاده در صحن علنی مجلس گفت: عده‌ای خود را عین اسلام می‌دانند و دیگران را خائن برمی‌شمارند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری به رئیس مجلس گفت: چه کسی تضمین می‌کند که ترجمه برجامی که امروز از سوی دستگاه دیپلماسی به مجلس ارائه شده بار دیگر بازنگری نشود.


نماینده مردم تهران در صحن علنی گفت: هشدار می‌دهم پذیرش هرگونه محدودیت در حوزه دفاعی کشور، فرو ریختن سد استوار در برابر تحمیل جنگی دیگر بر ملت ایران است.


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در رابطه با تأخیر در ترجمه متن توافق هسته‌ای و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی گفت: تأخیر در ترجمه برجام نباید باعث اظهارات توهین آمیز می‌شد.


نماینده ارومیه در سوال از وزیر نیرو گفت: مجلس تاکنون بودجه‌هایی را برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده که خدا می‌داند کجا خرج شده‌ است.


وزیر نیرو گفت: تمام صاحبنظران در تمام دنیا اتفاق نظر دارند که احیای دریاچه ارومیه در کوتاه مدت میسر نیست و حداقل زمانی که لازم است یه دوره 10 ساله است که با اقدامات فشرده و با سرعت بتوانیم سطح دریاچه را به سطح اکولوژی برسانیم.


در پی سوال قاضی‌پور از چیت چیان در رابطه با احیای دریاچه ارومیه، نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.


نماینده مردم تهران گفت: بدون شک نتیجه مذاکرات وین باید در مجلس به رأی گذاشته شود و این سخن که تنها شورای عالی امنیت ملی باید نظر بدهد و این موضوع فراتر از مجلس است، سخنی باطل است.


ضرورت تشکیل کمیته‌ای وی‍ژه جهت نظارت بر اجرای برنامه‌های بعد از تحریم

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر این‌که هیچ جناحی حق مصادره نتیجه مذاکرات را ندارد، گفت: مجلس باید کمیته‌ ویژه‌ای برای نظارت بر اجرای برنامه‌های پساتحریم جهت نظارت دقیق بر اجرای برنامه‌های بعد از تحریم تشکیل دهد.


نماینده اسدآباد طی تذکری به دنبال برخی بداخلاقی‌های امروز نمایندگان مجلس از هیئت رئیسه خواهان رسیدگی به این موضوع شد.


نماینده اصفهان گفت: با وجود جلسات برگزار شده ما همچنان بر استیضاح آخوندی اصرار داریم.


طرح یک فوریتی اعمال بخشودگی جرائم موضوع ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم با موافقت نمایندگان به تصویب رسید.


در صحن علنی امروز با موافقت نمایندگان پیشنهاد کمیسیون انرژی در مورد اعمال اصل 85 قانون اساسی در مورد طرح اساسنامه شرکت ملی نفت به تصویب رسید.


نمایندگان مجلس کلیات طرح واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام خمینی و خدمات توانبخشی به سازمان بهزیستی را تصویب کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
arya
۱۴:۲۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
وزارت امورخارجه با این همه ادعا از ترجمه متن برحام عاجز است ؟ یا اینکه عمدا به ملت خلاف واقع گزارش میدهد
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۲۳:۰۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
واقعاشان مجلس بایدبیشترازشعارباشد
Iran (Islamic Republic of)
بابا
۲۱:۱۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
ای کاش تمام نمایندگان دلسوز بودند وبه فکر مردم . وبه جای این دعواها مشکلات مردم راحل میکردند به امید ان روز (ظهور امام زمان عج).
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
بعضی ازنمایندگان برای خودنمایی واردمباحث میشوند نه ازباب کارشناسی دلسوزانه.
United States of America
احمد
۱۹:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
کی میخواد ترجمه بر حام رو مطالعه کنه ..والا نمایندگان ما اینکاره نیستن......
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۲۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
مملکت راباید ساخت شلوغ کردن نتیجه نمیده
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۲۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
مملکت راباید ساخت شلوغ کردن نتیجه نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
دم اونایی گرم که مطلب رو گرفتن و بدا بحال اونایی که هنوز تو خواب غفلتند
آخرین اخبار