معاون برنامه ریزی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت: 19 میلیون زن خانه‌دار هم در کشور وجود دارد که هر لحظه ممکن است به زن سرپرست خانواده تبدیل شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از کرمان؛ اطهره نژادی عصر دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان ، به وجود 2میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار که نگرانی‌هایی جدی در حوزه امور خانواده خود دارند اشاره و تأکید کرد: با وجود 19 میلیون زن خانه دار در کشور باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا این زنان هم بتوانند خانواده خود را به خوبی سرپرستی کنند.

وی افزود: نباید صبر کنیم به شمار زنان سرپرست خانوار افزوده شود ، سپس برنامه‌ریزی کنیم بلکه برنامه‌ریزی باید پیشگیرانه باشد.

نژادی با انتقاد از صرف هزینه های سنگین برای تحصیلات عالی جوانان دختر و پسر ، گفت: هم اکنون جمعیت زیادی از جوانان تحصیل ‌کرده ی بیکار در کشور وجود دارد که پیکره سنگین دولت مجاز و قادر به جذب آنها نیست و بخش خصوصی نیز ظرفیت پذیرش این همه نیرو را ندارد.

وی تصریح کرد: اگر قرار نیست کاری برای این نیروها انجام شود ، چرا این همه سرمایه را خرج تحصیل آنها کنیم.

نژادی تأکید کرد: باید فرزندان را ترغیب کنیم در شهر‌های خود و بر اساس نیازهایی که ما را به سمت پایداری می‌برد ، تحصیل کنند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: زن ، سرپرست ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.