رییس دادگستری شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه محکومان مالی و مهریه دیگر بازداشت نمی‎شوند ، گفت: تاکنون اگر کسی محکوم به پرداخت مال چه مهریه و چه قرض می‎شد تا هنگام پرداخت بدهی خود در بازداشت به سر می‎برد، اما هم اکنون این قانون تغییر کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد محقق افزود: به موجب قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب 15 مهر سال1393 که در روزنامه رسمی 21 تیر 1394منتشر شد ، محکومان مالی در صورتی که 30 روز پس از ابلاغ اجرایی صورت تمام اموال خود را به همراه دادخواست اعسار به دادگاه تقدیم کنند ،بازداشت نمی شوند ، مگر اینکه دادخواست اعسار آنها به موجب حکم دادگاه ردشود.

وی خاطرنشان کرد:در تبصره ی ماده 3 همین قانون بیان شده است "چنانچه محکومعلیه خارج از مهلت 30 روزه صورت تمام اموال خود را به همراه دادخواست احضار به دادگاه تقدیم کند ، دادگاه میتواند با کفیل معتبر یاوثیقه وی را آزاد کند."

محقق هدف از اجرای این قانون را خالی کردن زندانها از وجود محکومان مالی عنوان کرد.

وی تأکید کرد: مردم باید در معاملات و قراردادهای تجاری خود ابتدا تضمین کافی از طرف مقابل اخذ کنند ، سپس اموال خود را دراختیار وی قرار دهند.

محقق در بخش دیگری از سخنانش به مردم توصیه کرد: با توجه به وضعیت مالی مرد، مهریههای متناسب تعیین شود، چرا که بیشتر مردان قادر به پرداخت مهریههای سنگین و سرسام‌آور نیستند.

وی یادآور شد:در صورتی که مرد قصد داشته باشد دارایی خود را کتمان کند ، طبق قانون انتقال اموال به شخص دیگری فرد میتواند، تحت تعقیب کیفری قرار گیرد و محکوم به حبس شود.

یادآور می شود: طی چهار ماه نخست امسال ، 75 نفر محکوم مالی در شهرستان عنبرآباد به زندان معرفی شده اند که 25 نفر از آنها محکوم به پرداخت مهریه شدهاند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محکوم ، مالی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.