رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری 100 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش داشته است

امسال 100 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد روز پنجشنبه در بازدید نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی از محاکم قضایی استان کرمان گفت: در 3 ماه­­  ابتدای امسال بالغ بر 100 هزار پرونده نیز مختومه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد:در سال 92 بیش از 390 هزار و 747 پرونده وارد مراجع قضایی شده بود که در سال گذشته این میزان 431 هزار و 109 پرونده بوده است .

وی تصریح کرد: خروجی پرونده ها نیز در سال گذشته چهار درصد بیشتر از تعداد خروجی ها در سال 92 بوده است.

موحد اظهار کرد: بیشترین عناوین جرایم در سال گذشته مربوط به سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی و تهدید بوده است و در حوزه حقوقی نیز مطالبه مهریه، تامین خواسته و طلاق به درخواست زوجه بیشترین عناوین را داشته اند.

رئیس دادگستری استان کرمان تاکید کرد: مطالبه مهریه در سال گذشته در مجموع 4 درصد کاهش داشته است اما با وجود کاهش، در صدر پرونده های حقوقی قرار دارد.

وی افزود:بخش عمده ای از پرونده های موجود در بایگانی راکد دادگستری استان کرمان نیز در سال گذشته پالایش شده اند.

وی اظهار کرد: دادگستری استان کرمان 271 قاضی دارد که در 27 حوزه قضایی مشغول به فعالیت هستند.

بالاترین مقام قضایی در استان کرمان گفت: بودجه مورد نیاز برای راه اندازی پنج دادگسستری در شهرستان های جنوبی دریافت شده و امیدواریم در سال جاری محقق شوند.

وی یادآور شد: در سال گذشته به طور متوسط هر قاضی به یک هزارو 501 پرونده رسیدگی کرده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان به فعالیت 322 شورای حل اختلاف در استان کرمان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته 144 هزار و 824 پرونده به این شوراها وارد شده و 147 هزارو 306 پرونده مختومه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع شوراهای حل اختلاف استان کرمان 194 شورا شهری و 128 شورا روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف به سازش ختم شده اند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.