این رتبه بندی براساس کیفیت آموزش و پرورش دانشجویان و نیز اعتبار اعضای دانشگاه صورت می پذیرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهان (CWUR) به تازگی فهرست برترین دانشگاه های جهان در سال 2015 را منتشر کرده است.
 
 این رتبه بندی براساس کیفیت آموزش و پرورش دانشجویان و نیز اعتبار اعضای دانشگاه صورت می پذیرد.
 
این رتبه بندی نشان می دهد که دانشگاه های آمریکا همچنان صدر فهرست برترین دانشگاه های جهان را در تصرف خود دارند، به طوریکه از 20 دانشگاه بالای این فهرست، 15 دانشگاه آمریکایی هستند.
 

برترین دانشگاه های جهان در سال 2015

دانشگاه های برتر جهان در سال 2015 عبارتند از:
 
1) دانشگاه هاروارد– واقع در شهر کمبریج ایالت ماساچوست ایالات متحده. این دانشگاه در سال 1636 پایه گذاری شد. در سال گذشته 21 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده اند. تاکنون 8 رییس جمهور آمریکا و بیش از 100 برنده جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده اند.
 
 
2) دانشگاه استنفورد– واقع در سانفرانسیسکو بی اریا، ایالت کالیفرنیا آمریکا. این دانشگاه در سال 1891 بنیانگذاری شده است. بنیاد فوربس در سال 2010 گزارش داد که 28 میلیاردر جهان در این دانشگاه تحصیل کرده اند.
 
 
3) دانشگاه صنعتی ماساچوست (MIT)– واقع در شهر کمبریج ایالت ماساچوست. این دانشگاه که در سال 1861 تاسیس شده است به دلیل آموزش نخبگان جهانی در تکنولوژی و پرورش پیشگامان فناوری معروف است. این موسسه سالانه تنها 2 هزار دانشجو می پذیرد.
 
 
4) دانشگاه کمبریج– واقع در شهر کمبریج انگلستان. این دانشگاه در سال 1209 پایه ریزی شده است. بسیاری از دانشمندان بزرگ تاریخ همچون ایزاک نیوتن و 90 برنده جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده اند.
 
 
5) دانشگاه آکسفورد– واقع در شهر آکسفورد انگلستان در سال 1167 بنیانگذاری شده است. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در میان تمامی دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان و دومین موسسه آموزشی قدیمی در جهان است. «ادام اسمیت» نویسنده کتاب «ثروت ملل» و 57 برنده جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده اند.
 
 
6) دانشگاه کلمبیا
 
7) دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
 
8) دانشگاه شیکاگو
 
9) دانشگاه پرینستون
 
10) دانشگاه کورنل
 
11) دانشگاه ییل
 
12) دانشگاه صنعتی کالیفرنیا
 
13) دانشگاه توکیو
 
14) دانشگاه پنسیلوانیا
 
15) دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس
 
16) دانشگاه جانز هاپکینز
 
17) دانشگاه کیوتو
 
18) دانشگاه نیویورک
 
19) دانشگاه میشیگان، ان اربور
 
20) دانشگاه صنعتی فدرال سوییس در زوریخ




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.