عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران با بيان اينكه انجام سونوگرافی توسط جراحان یک ضرورت قطعی است، گفت‌: معتقدیم سونوگرافی‌، گوشی جراح است و در آینده جراحی که قادر به سونوگرافی نباشد دچار مشکل می‌شود.

دکتر مصطفی جابر انصاری عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه تا چند سال قبل انجام سونوگرافی بر عهده رادیولوژیست ها بود و پزشکان بالینی این کار را انجام نمی‌دادند، افزود‌: حدود 10 سال است که ضرورت انجام سونوگرافی توسط جراحان مشخض شده است‌.

این عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران ادامه داد‌: در حال حاضر به ویژه در بخش‌های اورژانس و هنگام مراجعه مصدومین‌، لازم است که فورا سونوگرافی شده و در صورت نیاز جراحی انجام شود که جراحان کشورهای دیگر تعلیم دیده‌اند ولی در ایران این موضوع‌، تازه بوده و تعداد کمی از جراحان کشورمان این روش را آموخته اند‌.

دکتر جابر انصاری ادامه داد‌: ترویج این روش قطعا در ارتقای تشخیص و درمان نقش بسزایی داشته و کمک بزرگی به مصدومین مراجعه کننده به بیمارستان که امکان انتقال به بخش رادیولوژی را ندارند کرده و جراح با انجام سونوگرافی می‌تواند شدت خونریزی را تعیین کرده و بهترین و سریع‌ترین اقدامات درمانی را انجام دهد.

وی در پايان با اشاره به اینکه انجام سونوگرافی توسط جراحان یک ضرورت قطعی بوده و معتقدیم سونوگرافی‌، گوشی جراح است و در آینده جراحی که قادر به سونوگرافی نباشد دچار مشکل می شود، گفت‌: مواردی حین عمل جراحی مانند درمان توده داخل کبد که نیاز به چندین سونوگرافی دارد و یا در رشته زنان و مامایی که اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار