رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به وضعیت دستگاه‌های رادیولوژی گفت: 80 درصد این دستگاه‌ها به کشور وارد می‌شوند.

جلال شکوهی رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به وضعیت دستگاه‌های رادیولوژی اظهارکرد: هم‌اکنون به طور معمول 70 تا 80 درصد دستگاه‌های رادیولوژی به کشور وارد می‌شوند و 30 درصد آن‌ها تولید داخل هستند. 

وی افزود: قطعات دستگا‌ه‌های رادیولوژی قیمت بالایی دارد همین امر سبب می‌شود که مرکز رادیولوژی از تعویض قطعه‌ای خاص مانند تیوپ منصرف شوند. 

رئیس انجمن رادیولوژی تصریح کرد: هزینه تعویض قطعه دستگاه رادیولوژی بیش از خرید آن است این مسئله علاوه بر دستگاه‌های وارداتی در دستگاههای تولید داخل هم وجود دارد این مسئله در دستگاه‌های تولید داخل به این دلیل اتفاق می‌افتد که قطعات این دستگاه‌ها در داخل ایران مونتاژ می‌شود و اغلب دستگا‌ه‌های رادیولوژی جزء تولیدات داخل هستند. 

شکوهی تصریح کرد: دستگاه‌های سونوگرافی،‌ ام‌آرآی و سی‌تی اسکن از خارج وارد می‌شوند و در هیچ یک از بخش‌های دولتی و خصوصی با کمبود دستگاه‌های رادیولوژی روبرو نیستیم و در هر دو بخش، این دستگاه‌ها به اندازه کافی در کشور وجود دارد. 

امروزه دستگاه‌های رادیولوژی نقش مهمی را در تشخیص بیماری‌ها ایفا می کنند و پزشکان متخصص زیادی را می‌بینیم که برای تشخیص بیماری از این روش استفاده می‌کنند این دستگاه‌ها گاهی به تشخیص یک دیسک کمر ساده کمک می‌کنند و گاهی تومورهای سرطانی را تشخیص می‌دهند تشخیص تومورهای سرطانی به وسیلیه دستگا‌ه‌های ام آر آی انجام می‌شود که جزء دستگاه‌های رادیولوژی هستند امروزه کشور در این زمینه کمبودی ندارد اما مشکلاتی که در زمینه تامین قطعات این دستگاه‌ها وجود دارد سبب می‌شود تا بسیار از این مراکز از تعویض قطعه صرف نظر کنند همین امر کشور را در زمینه وجود دستگاه‌های رادیولوژی سالم با مشکل مواجه می‌کند. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار