رئیس فرهنگسرای قرآن گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری از هزار و 300 تشکل قرآنی با هدف ترویج آموزش و پژوهش قرآن در بین شهروندان حمایت می‌کند.

علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهداف تأسیس اماکن دارالقرآن در شهر تهران اظهار داشت: یکی از وظایف مهم شهرداری گسترش فرهنگ ارتباط با قرآن و تقویت بنیه هویت دینی کشور است به طوری که اگر ما بخواهیم در حوزه سبک زندگی دینی موفق باشیم باید به آموزه‌های قرآن توجه ویژه‌ای کنیم.

وی با بیان اینکه ترویج و آموزش از برنامه‌های متنوع قرآنی در شهرداری است، افزود: امسال برای اولین بار در سطح کشور نمایشگاهی با عنوان شمیم وحی که کار ارائه خدمات قرآن برای مؤسسات و خانه‌های دارالقرآن را به عهده دارد، برگزار شد که در این طرح هزار و 300 خانه و مؤسسه قرآنی در سطح شهر تهران حمایت می‌شوند.

توپچی اضافه کرد: راه‌اندازی فروشگاه‌ها و کانون‌های قرآنی در سطح مناطق و همچنین برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید مجرب در حوزه قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های شهرداری در جهت تقویت هویت قرآنی شهر تهران است.

وی با بیان اینکه مالکیت مراکز دارالقرآن آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است، افزود: در این مراکز سرفصل‌های گوناگونی را برای هرگونه تشکل‌ها و خانه‌های قرآنی در نظر گرفته ایم و در سطح شهرداری تهران در مباحث آموزشی، پژوهش و ترویجی قرآن برای تمام اقشار مردم در سنین مختلف کلاس‌های متنوع و خوبی داریم.

توپچی در پایان یادآور شد: در آینده‌ نزدیک مسابقات پیشکسوتان قرآنی را در سطح شهر تهران با هدف یادآوری اساتید برجسته قرآنی شهرمان برگزار خواهیم کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.