معاون حمل ونقل اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان خراسان رضوي گفت: اختصاص28 درصد تلفات موتورسواران در حوزه راههای برون شهری است ، که از ضروری ترین برنامه‌های این اداره ارتقای ایمنی تردد موتورسواران در حوزه برون شهری خواهد بود.

  به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان جعفر شهامت افزود : با توجه به سال 93 ، از 791 نفر متوفيان ناشي از سوانح رانندگي، 218 نفر معادل 28 درصد مربوط به موتور سوران است.

وي در ادامه گفت : متوسط فوتي موتورسواران از كل تلفات در كشور، برابر با 18 درصد است که متاسفانه استان خراسان رضوي به همراه استان فارس از متوسط كشوري بالاتر بوده و بيشترين تعداد تلفات در موتورسواران را به خود اختصاص داده‌اند.

شهامت با بیان اینکه، مهمترين علل حوادث رانندگی را، عبور از مسيرهاي غير مجاز ، انجام رفتارهاي غير ايمن و نقص سيستم روشنائي موتور در شب عنوان و تاکید کرد: اغلب بعلت عدم استفاده از كلاه ايمني توسط راكبين موتورسيكلت و ضربه به سر عامل 70 درصد فوت موتوسواران در تصادفات جاده اي بوده است.

وی گفت: بر اساس تحقيقات انجام گرفته در كشورهاي مختلف، استفاده از كلاه ايمني توسط موتورسواران و كمربند ايمني توسط سرنشين خودروها موثر ترين و پربازده ترين اقدام در راستاي كاهش تلفات تصادفات جاده اي است. که در اینجا از همکاری جدی خانواده‌ها و تقویت اعمال قانون در رانندگی را خواستاریم.

وی گفت: با هدف ارتقاي فرهنگ ايمني و رفتار رانندگي،جهت آگاه سازی موتورسواران از مخاطرات عبور و مرور در راهها، 20 دوره آموزشی در سال93 برای موتورسواران برگزار و تجهیزاتی نظیر کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ در این دوره آموزشی به شرکت کنندگان اهدا شد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.