قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی:

کمیته انضباطی دانشگاه با صاحبان عکس سلفی با جسد برخورد کند

قائم مقام سازمان نظام پزشکی در خصوص عکس سلفی دانشجویان رشته پزشکی با جسد تشریح شده، گفت: کمیته انضباطی دانشگاهی که این تخلف در آن انجام شده است، با دانشجویان خاطی برخورد می‌کند.

مصطفی خلیلی، قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دانشجویانی که با جسد تشریح شده عکس سلفی گرفته بودند؛ گفت:  دانشجویانی که این خطا را مرتکب شده‌اند، احتمال دارد دانشجویان سال‌های دوم و سوم رشته پزشکی باشند. وظیفه برخورد با این دانشجویان بر عهده کمیته انضباطی دانشگاهی است که این اتفاق در آن به وقوع پیوسته است. 

وی افزود: سازمان نظام پزشکی پس از بررسی عکس دانشجویان رشته پزشکی با جسدی که تشریح کرده‌اند و مشخص شدن دانشگاهی که این اتفاق در آن رخ داده است، مسئله را برای برخورد انظباطی با دانشجویان متخلف به کمیته انضباطی همان دانشگاه ابلاغ خواهد کرد. همچنین این مسئله در صورتی توسط کمیته انضباطی دانشگاه بررسی می‌شود، که این افراد هنوز دانشجوی رشته پزشکی باشند و جزء فارغ التحصیلان این رشته محسوب نشوند.

قائم مقام معاون انتظامی سلزمان نظام پزشکی با بیان احتمال دیگری در خصوص این واقعه تصریح کرد: در صورتی که مشخص شود افرادی که با جسد تشریح شده عکس سلفی گرفته‌اند، جزء فارغ التحصیلان رشته پزشکی هستند و در گروه پزشکان یا پرستاران قرار دارند، سازمان نظام پزشکی با این افراد برخورد خواهد کرد.

گفتنی است در هفته گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شد، که در آن دانشجویان پزشکی با جسدی که آن را تشریح کرده بودند، عکس سلفی گرفتند. این عکس در سایت های مختلف خبری منتشر شد. وجود چنین تخلفاتی در جامعه پزشکی باعث خدشه دار شدن اعتماد مردم به این جامعه خواهد شد. به همین منظور به سراغ سازمان نظام پزشکی رفتیم این سازمان نیز وظیفه برخورد با دانشجویان متخلف را برعهده کمیته انضباطی دانشگاه می‌داند اینگونه مسائل مصداق واقعی رعایت نکردن اخلاق پزشکی است. مسئله‌ای که پیش از آنکه دانشجویان بخواهند در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شوند، باید به آن ها آموزش داده شود. مشاهده چنین مسائلی در بین دانشجویان رشته پزشکی جامعه را نسبت به آینده جامعه پزشکی نگران خواهد کرد و زمینه بی اعتمادی نسبت به جامعه پزشکی را در آینده به وجود می آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
این تصاویر توش تصویر هایی هست به اسم اعضا و جوارح جسد که مربوط به گاو هستند! قلب جسد فرمالین خورده و سیاهه ، این مربوط به دروس زیست شناس است که ربطی به دانشگاه نداره. ....
آخرین اخبار