مديرعامل شركت كيميا بندرامام؛ به منظور جلوگيري از كاهش توليد و كسب سودي پايدار، با به كارگيري پتانسيل هاي بالقوه كارشناسان و متخصصان داخلي پتروشيمي كيميا و با تلاشي بي وقفه عمليات طراحي ،ساخت و نصب دومين مخزن جاذب كلر پايان و با موفقيت در سرويس قرار گرفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز : عباس معصوميان با بیان اینکه در طراحي پيشين واحد MTBE تنها يك مخزن حاوي جاذب كلر تعبيه شده بود و با توجه به اينكه اين جاذب ها داراي پايه ي آلومينا و با قطر تقريبي 2 تا 5 ميلي متر مي باشند، پس از جذب كلر و اشباع شدن قابل احياء نيستند بدين سبب و پس از گذشت بازه ي زماني 6 تا 9 ماه اين واحد به مدت شش روز جهت تعويض جاذب هاي موجود در مخزن مذكور از سرويس خارج مي شد.

وی طراحی و اجرای این طرح را به همت و كوشش متخصصين توانمند داخلي در واحد توليد MTBE شركت كيميا بندر امام  عنوان کرد.

 
معصومیان افزود: متيل ترشري بوتيل اتر(MTBE) با فرمول شيميايي (CH3)3COCH3 ماده اي است  كه به منظور بالا بردن عدد اكتان بنزين استفاده مي شود و به همين دليل يك محصول استراتژيك و بسيار مهم براي كشورعزيزمان محسوب مي گردد.

واحد MTBE شركت كيميا بندرامام با توليدي معادل 1107 تن در روز در سرويس است كه اين ميزان توليد، 107 درصد برنامه توليد مصوب را پوشش ميدهد، و اين امر موجب افزايش 8 ميليون ‌ليتر ماده ي MTBE ‌ در سال گشته و ارزش بالايي را نصيب اين شركت مي نمايد. 


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.