عضو جامعه جراحان ایران گفت‌: در صورتيكه تعرفه‌ها بر اساس تورم اعلامی بانک مرکزی رشد می‌کرد در حال حاضر بايد رقم 98 هزار تومان باشد.

دکتر محمد حسین بدخش عضو جامعه جراحان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه میزان تعرفه در سال 85 برای این حوزه 30 هزار تومان بود که با گذشت حدود 7 سال در حال حاضر رقم تعرفه 38 هزار تومان است در حالی که اگر بر اساس تورم اعلامی بانک مرکزی رشد می‌کرد باید الان 98 هزار تومان باشد، اظهار کرد‌: رقم تعرفه بر اساس تورم مرکز آمار بیش از صد هزار تومان می‌شود‌.

این عضو جامعه جراحان با تاکید به اینکه مشکل اصلی ما در عرصه تعرفه  k  جراحی است که بسیار پایین است، ادامه داد: پایین بودن k  جراحی باعث سوق افراد به راههای دیگر خواهد شد.

وی یادآور شد‌: اگر k  جراحی یا حق العلاج پزشک برابر با زحمتش نباشد ایراداتی بروز کرده و مشکلاتی مانند دریافت‌های غیرمتعارف نمود می‌یابد‌.

دکتر بدخش با بیان اینکه در حال حاضر با همه مشکلات و پایین بودن k  جراحی‌، جامعه جراحان همه تلاش خود را برای ارائه خدمات با کیفیت ارائه می‌کنند، تصریح کرد‌: تعرفه پایین موجب بروز ناهنجاری و به هم ریختگی در جامعه و سوء استفاده زیاده خواهان می شود‌.

وی در پایان با تاکید به اینکه همه تلاش‌ها در بخش خصوصی و دولتی برای ارائه خدمات کیفیت درمان بالاتر است، خاطرنشان کرد‌: هر جراحی که با وجدان باشد پایین بودن کیفیت درمان تاثیری در ارائه خدمات نداشته و درمان به نحو مطلوب ارائه خواهد شد‌.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار