شهرکرد؛

توجه خاص و ویژه مقام معظم رهبری به جوانان/ گام های اساسی و بلند جوانان در تولید علم

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به بیان اینکه یکی از برکات جمهوری اسلامی، شکوفا شدن استعدادهای جوانان است، گفت: جوانان ایران اسلامی در تولید علم، گام های اساسی و بلندی برداشته و در برابر تحریم های ظالمانه ایستادگی کرده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در آئین افتتاحیه بیست و دومین دوره‌ طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با موضوع جوان و سبک زندگی اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد، دنیای امروز را دنیای علم و فناوری دانست و تأکید کرد: کشوری که از علم محروم باشد به جایی نخواهد رسید و برای رسیدن به علم و تخصص باید تلاش کرد.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت توجه ویژه به نسل جوان، یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکوفا شدن استعدادهای جوانان دانست و تأکید کرد: کشور، نیازمند جوانان دانشمند،متخصص و متعهد در همه علوم است.  

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به دیدار چهار ساعته اخیر مقام معظم رهبری با جوانان و دانشجویان، توجه خاص و وِیژه معظمٌ له به جوانان را یادآور شد و گفت: در مساله انرژی هسته ای نیز جوانان کشورمان با میانگین سنی 20 تا 30 سال، گام های بلندی برداشتند و یک جنبش بزرگ علمی در کشور ایجاد کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: تمام مراکز علمی هسته ای کشور از جمله نطنز و فردو توسط جوانان ایجاد شده و ترور شهیدان هسته ای ایران نیز به این دلیل است که امروز جوان ایرانی در اوج استعداد قرار دارد.

وی اضافه کرد: جوانان ایران اسلامی در تولید علم، گام های اساسی و بلندی برداشته و در برابر تحریم های ظالمانه که حتی تحریم های درمانی و پزشکی را نیز شامل می شود، ایستادگی کرده اند.

به گفته حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، جوانان ایرانی همواره جزء رتبه های برتر و پیش گام در مسابقات علمی و المپیادهای بین المللی و مباحث علمی بین کشورهای مختلف هستند.

وی تأکید کرد: به لطف و استعداد همین جوانان، روزی فرا خواهد رسید که تحریم دشمن علیه ایران برعکس خواهد شد واستکبار به ایران نیازمند خواهد شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بین اینکه نسل آینده باید کشور را اداره کند، پیر شدن جمعیت جوان را یک احساس خطر دانست و گفت: پیر شدن جامعه در کشورهای غربی را عامل ایجاد خطر برای این کشورها دانست و گفت: آنان به دنبال جذب جوانان نخبه کشورهای دیگر از جمله ایران هستند.

وی همچنین با تایید برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی از سوی نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: گزارش این طرح به مقام معظم رهبری ارائه شده و ایشان این طرح را مورد تایید خویش قرار دادند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، جنگ امروز ایران با دشمن را جنگ عقیدتی و فکری دانست و تأکید کرد: باید در برابر توطئه های دشمنان در همه زمینه ها هوشیار بود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: بیست و دومین دوره‌ طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با موضوع جوان و سبک زندگی اسلامی، با رویکرد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در شهرکرد برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به سومین سال اجرای این طرح در شهرکرد افزود: تا کنون 26عنوان کتاب در این زمینه منتشر شده است.

این طرح از 2 تا 27 مردادماه جاری به مدت 25 روز و به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد اجرا می شود.

حضور در آیین افتتاح 38 باب مسجد در روستاهای محروم چهارمحال و بختیاری به صورت ویدئو کنفرانس در شهرکرد، از دیگر برنامه های سفر رئیس دفتر مقام معظم رهبری به این استان بود.

برای احداث و تکمیل این مساجد بیش از 35 میلیارد و 580 میلیون ریال با عنایت مقام معظم رهبری و مشارکت مردم هزینه شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.