مایکل فالون: داعش خطری جدی برای انگلیس است

وزیر دفاع انگلیس گروه تروریستی داعش را خطری آشکار برای انگلیس و اروپا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس، در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت:« ترکیه بار دیگر پیشنهاد ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه را مطرح کرده است. نباید خودمان را در موضوع ایجاد مناطق ویژه در سوریه گرفتار کنیم.»

 وی افزود: باید توجه داشت که گروه داعش، دشمنی مطرح است.  این گروه پایگاههای مختلف دارد. این گروه مراکز کنترل و فرماندهی دارد. باید بخش اعظم حملات ما بر این مسئله متمرکز باشد و نه اینکه به صورت خاص به ایجاد مناطق ویژه در بخشهای مختلف سوریه بپردازیم. 

وی اضافه کرد: آنچه مهم است این است که گروه داعش در قلب خودش شکست داده شود. قلب گروه داعش در شمال سوریه است که مراکز فرماندهی و کنترل این گروه در آنجا قرار دارد. باید اهداف این گروه در این منطقه هدف قرار بگیرد ونه اینکه به فکر خطوط خاصی برای دفاع باشیم.»

فالون در ادامه گفت:« شیوه معمول ارتش انگلیس در چهل تا پنجاه سال گذشته این بوده است که هرگز اعلام نمی کرده است نیروهای نظامی اش با نیروهای نظامی کشورهای دیگر همراهی می کنند. نیروهای ما در شکل‌های مختلف با نیروهای متحدانمان در سراسر جهان همکاری می کنند.

وی اعلام کرد: اگر قرار باشد نیروهای نظامی ارتش انگلیس همانند جنگ عراق در سوریه وارد عمل شوند ، دولت نظر پارلمان را می گیرد و مجلس عوام انگلیس باید در این خصوص نظر بدهد

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: گروه داعش به مرزهای تاریخی کشورها احترام نمی گذارد و وارد عراق نیز شده است. این گروه به اقدامات تروریستی مرگبار مبادرت می کند. در ماههای اخیر دامنه فعالیتهای این گروه گسترش پیداکرده است. با تحولات رخ داده ، دیدیم غیرمنطقی است خلبانهای انگلیسی بتوانند در عراق علیه مواضع گروه داعش اقدام کنند اما در مناطق مرزی سوریه و عراق این کار را انجام ندهند

وی در ادامه گفت: ما به آموزش دادن به نیروهای ارتش عراق ادامه می دهیم. می خواهیم 125 مربی نظامی دیگر برای آموزش دادن به نیروهای عراقی اعزام کنیم. ما  همچنین به عراق تجهیزات نظامی هم می دهیم.

وی افزود:« ما در حال تقویت اقداماتمان علیه داعش هستیم؛ زیرا این گروه خطری آشکار و روشن برای اروپای غربی و انگلیس است. این جنگ، جنگ ما است و ما نمی خواهیم از آن  شانه خالی کنیم.»


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار