معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: به منظور مدیریت مصرف بهینه آب، 20 هزار هکتار از اراضی این استان با حمایت‌های دولت، زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرند.

نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی استانداری تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصرف بالای آب در حوزه کشاورزی اظهار کرد: با توجه به بحران کم آبی که استان تهران با آن مواجه است، لزوم بهره گیری از شیوه‌های نوین آبیاری با هدف جلوگیری از هدر رفتن بی رویه آب، بیش از پیش وجوددارد.

وی افزود: با حمایت‌های دولت در سال گذشته، حدود 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت و پیرو برنامه‌های طراحی شده، مقرر است 20 هزار هکتار دیگر از این اراضی تحت پوشش این نوع از آبیاری قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران تصریح کرد: با عملیاتی شدن این طرح مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه‌های کشاورزی و باغداری به نحو هر چه مطلوب‌تری اجرا می شود.

ترکی در پایان یاد آور شد: مجموعه استانداری برای کاهش معضلات آبی در این استان نهایت تلاش خود را به کار می‌بندد و امیدواریم با الگوی مصرف صحیح مردم دغدغه‌های موجود در این عر صه به حداقل ممکن تنزل پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار