اداره کل روابط عمومی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س): بیش از 85 درصد این بازدیدکنندگان را توریست های اروپایی تشکيل مي دهند كه توريست هاي آلماني و ايتاليايي همواره بيشترين آمار را دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ براساس گزارشی از اداره کل روابط عمومی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، بیش از 85 درصد این بازدیدکنندگان را توریست های اروپایی تشکيل مي دهند كه توريست هاي آلماني و ايتاليايي همواره بيشترين آمار را دارند.

این درحالی است که رسانه های غربی، در راستاي اسلام هراسي و ايران هراسي همه روزه اكاذيب بسیاری علیه اسلام و ایران منتشر مي كنند.

اداره اطلاع رسانی و تشریفات جهت سرویس دهی هرچه بهتر به مسافران غربی، کتابچه راهنمائی زائر به زبان انگلیسی، عربی، اردو تهیه و چاپ نموده است و انتشار آن به زبان های اسپانیایی، فرانسوی، آذری و ترکی در دست اقدام دارد.

علاوه بر آن بروشورهايی درباره حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، اصول دين اسلام، جايگاه حضرت عيسي و حضرت مريم علیهاالسلام در اسلام و سایر موضوعات مرتبط به زبان هاي مختلف در اختيار توريست ها قرار مي گيرد و همچنين برخي كتب تخصصي به زبان انگليسي براي توريست هاي فرهيخته و علاقمند تهيه شده كه در صورت لزوم به آنان اهدا مي گردد.

بنابر این گزارش این بازدیدکنندگان در قالب گروه های چند نفره سازماندهی می شوند و همراه با مترجمان مجرب، جهت آشنایی هر بیشتر با فرهنگ اسلامی ایرانی به حرم گردی می پردازند.

 پس از آن در صورت تمايل گردشگران، نشست هاي صميمي در خصوص مسائل مذهبي و جاري جهان اسلام و ساير اديان توسط كارشناسان مذهبي برگزار مي گردد و میهمانان در فضايی دوستانه، پرسش ها و نظرات خود را مطرح مي كنند


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.