وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی گستاخانه ایران را به حمایت از تروریسم و بر هم زدن خاورمیانه متهم کرد.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  شبکه خبری "الحدث" در خبری فوری اعلام کرد "عادل جبیر" –وزیر امور خارجه عربستان" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود گفت: "در دیدار با "سامح شکری" اهمیت دست یابی به یک راه حل در سوریه مبتنی بر کنفرانس ژنو 1 را بررسی کردیم."

جبیر افزود: "راه حل سوریه باید بر برکناری بشار اسد از راس حکومت تاکید داشته باشد."


جبیر در بخشی دیگر از سخنانش گفت: اوضاع یمن رابررسی کردیم؛ موضع مصر در قبال دولت(مستعفی) یمن حمایتگرانه است‎.

سامح شکری نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد: در این دیدار تهدیدات تروریستی را بررسی کردیم.‎

وی افزود: در خصوص چالش هایی که منطقه با آن روبه روست، با عربستان اتفاق نظر داریم. موضع مصر روشن است؛ ما جزئی از ائتلاف قانونی در یمن هستیم. ما به طور مداوم با ائتلاف عربی در یمن هماهنگ هستیم.

جبیر نیز گفت: ما از نشت های قاهره در خصوص یمن اطلاع داشتیم و در موضع حمایتگرانه مصر تردید نداریم. مصر یکی از اعضاء اساسی ائتلاف عربی در یمن است و هم از نظر سیاسی و هم از نظر نظامی از ائتلاف در یمن حمایت کرده است.

جبیر در بخشی دیگر از سخنانش گفت: "از هرگونه توافقی که از برخوردای ایران از سلاح هسته ای ممانعت ورزد استقبال می کنیم. ایران از تروریسم حمایت می کند و منطقه را به آشوب کشیده است."

جبیر در ادامه اضافه کرد: "ایران باید از توافق هسته ای اخیر استفاده کند و اوضاع ملت خود را سامان دهد."‎

این ادعاها در حالی مطرح می شود که نیمه شب ششم فروردین ماه با دستور پادشاه عربستان سعودی، تجاوز ریاض و 10 کشور از جمله شماری از کشورهای خلیج فارس به یمن آغاز شد. در این حمله که "توفان قاطعیت" نام گرفت تاکنون هزاران یمنی بی‌گناه کشته  و زخمی شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من یک ایرانی هستم
۰۷:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
سران کثیف و نجس عرب, کاش در مورد رژیم منحوس صهیونیستی نیز اندازه یک دانه خردل ائتلاف داشتید. مگر نه اینکه مانند سگ از این رژیم کودک کش میترسید! خاک بر سر بی غیرتتان ای نجاسات عالم هستی.
آخرین اخبار