رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان به شهروندان هشدار داد: مراقب پیامك های کلاهبردار ی با ترفند برنده شدن وجه نقد و یا سفرهای زیارتی باشید.

مراقب پيامك هاي کلاهبردار ي با ترفند برنده شدن باشيدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرگرد جواد شعبانپور در تشریح این خبر با اشاره به سوء استفاده کلاهبرداران و افراد شیاد از شهروندان گفت: افراد شیاد و کلاهبرداران با سوء استفاده از حسن اعتماد مردم به بهانه برنده شدن وجه نقد، سفرهای زیارتی و .. . اطلاعات حساب افراد را بدست آوره و با این شیوه از آنان کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: بعضی از افراد به علت عدم آگاهی، اطلاعات خود را برای افراد شیاد از طریق پیامك ارسال كرده و کلاهبرداران نیز از این طریق، موجوی حساب های آنان را تخلیه می كنند.

شعبانپور تاكید كرد : كلاهبرداران در مواقعی كه امكان واریز وجوه نقد مسیر نباشد ، صاحبان حساب ها را به مقابل دستگاه های خود پرداز كشانده و ازآنان می خواهند پس از وارد كردن كارت خود در عابر بانك، با انتخاب زبان فارسی و یا انگلیسی كد هایی را در سیستم مربوطه وارد نماید كه از این طریق به مقاصد خود دست می یابند.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به این شیوه از كلاهبردار ها گفت : همیشه به یاد داشته باشید هیچ بانك یا نهاد دولتی، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی و یا با پیامك از شما درخواست نمی كند، در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری و مراتب را به مسئولان بانك اطلاع دهید.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطر نشان كرد : در صورت روبروشدن با موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت های پلیس 110 گزارش کنید.
وی یادآور شد: در برخی مواد افراد شیاد برای فریب طعمه های خود اعلام می كنند كه برای ارسال جوایز مبالغی به عنوان هزینه پستی پرداخت نمایند كه این فقط ترفندی برای كلاهبرداری است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: پیامک ، کلاهبرداری ، ترفند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.