طلا در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدیریت بحرانی که خود با بحران روبه رو است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین اطلاعات از سیل و علت وقوع آن گفت: این موضوع امروز بعد از ظهر در مجمع نمایندگان با حضور تمام دستگاه های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیریت بحرانی که خود با بحران روبه رو استحسین طلا نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین طلا نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص آخرین اطلاعات از سیل و علت وقوع آن اظهارکرد: روز یکشنبه 7 بعد ازظهر بارندگی شدید در 8 دقیقه در روستای سولقان که ربطی به امامزاده داوود هم نداشته شروع می‌شود و روستاهای سنگان و بالاتر و کمی پایین‌تر از سولقان از رودخانه کشاب به حجم آن اضافه می‌شود و پایین می‌آید.
وی اضافه کرد: آن چیزی که اتفاق افتاده و هرگونه بوده طبق قانون تغییرات جوی را باید سازمان هواشناسی اعلام کرده و هشدار می داد در حالی که در آن منطقه به دلیل عدم آموزش و اطلاع رسانی به مردم خسارت زیادی به بار آمد. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ظهار داشت: اگر زلزله‌ای که در تهران رخ دهد دچار مشکل خواهیم شد چراکه ما در حوادثی مثل طوفان مشکل داریم، در طوفانی که سال گذشته در تهران اتفاق افتاد هم هواشناسی نتوانست تشخیص درست دهد و به طبع اطلاع رسانی درستی هم انجام نشد و 8 نفر در طوفان کشته شدند. 

طلا تصریح کرد: این نشان می‌دهد در موضوع مدیریت بحران و بلایای طبیعی، بسیار ناایمن هستیم. البته خود مدیریت بحران در تهران دچار بحران بوده و دستگاه ها توانشان در تهران متناسب با بحران ها نیست.

وی افزود: به نظرم باید روی این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم و به جای گشتن به دنبال مقصر باید از وقوع چنین ناهماهنگی هایی پیشگیری کرد.

وی گفت: هزینه خوبی برای تجهیز ستاد بحران شده اما خروجی مناسبی نداشته و مدیریت بحران هنوز قوام خودش را نگرفته و هنوز تناسب امکانات و ظرفیت دستگاه ها در تهران اتفاق نیافتاده است. 

طلا اضافه کرد: در چنین حوادثی خود مردم باید امداد رسانی کنند که این خود نیاز به آموزش است و ما چاره‌ای جز خود امدادی و دگر امدادی نداریم. یکی از نقاط ضعف هلال احمر ندادن آموزش همگانی به مردم است. متاسفانه سوله‌های بحران‌ خود بحرانی شده و این سالن ها به سالن‌های فوتبال و از این قبیل تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تهران نیازمند توجه است تا زمانی که آرامش داریم باید به فکر آموزش و پیشگیری باشیم و مردم را تجهیز کنیم.

طلا تشریح کرد: امروز در کمیسیون عمران واقعه تهران بررسی شد و مسئولان مربوطه اعم از هواشناسی، هلال احمر، فرمانداری، شهرداری تهران، آتش نشانی در این جلسه حضور داشته و در خصوص این واقعه بحث و بررسی صورت گرفت تا با متهمین اصلی این حادثه براساس ابزارهای قانون مجلس برخورد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حسین طلا ، مجلس ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار