امکان گزارش‌گیری وسیع و روز آمد از تردد قطارها

مدیرکل بهره‌برداری و سیر وحرکت راه آهن با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار ترسیم برنامه حرکت قطار (گراف نفیس) از امکان گزارش گیری وسیع و روز آمد از تردد قطارها در طول شبکه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم محمدی با اشاره به اینکه در برنامه قدیم تنها نمایش به صورت محوری از ترکیب 4 ناحیه امکان پذیر بود، گفت: با بهره‌گیری از این برنامه و با توجه به توسعه خطوط، در حال حاضر با انتخاب هر تعداد ناحیه یک محور ایجاد و اطلاعات ذخیره می‌شود.

وی افزود: این نرم افزار که بخش خصوصی طراحی کرده در اردیبهشت سال جاری در گروه مهندسی کنترل ترافیک راه‌آهن راه‌اندازی شده است.

به گفته محمدی با بهره‌گیری از این برنامه، ارائه گرافیکی حرکت قطارها در بازه یک ماهه امکان پذیر گشته و قابلیت مشاهده و رهگیری لکوموتیوها به صورت تکی یا بر حسب چند نوع لکوموتیو و نیز جستجوی قطارها بر اساس مؤلفه های خاص فراهم شده است.

وی افزود: با بهره‌گیری ازنرم افزار ترسیم برنامه حرکت قطار به راحتی می‌توان چندین قطار را با وارد کردن شماره آنها رویت و اختلاف، تأخیر یا تقدم حرکت قطارها را مشاهده کرد.

محمدی با اشاره به سایر اختلافات این برنامه با برنامه قبلی گراف اظهار کرد: نمایش و گزارش‌گیری سرعت متوسط قطارها در هر بلاک، مسدودی‌ها، قابلیت شخصی سازی صفحه گراف با توجه به وضعیت کاربر، سطح بندی قطارهای باری، امکان ذخیره سازی گراف و سطح بندی دسترسی شرکت‌ها به گراف از جمله این تفاوت‌هاست.

نرم افزار ترسیم برنامه حرکت قطار ( گراف نفیس) قابلیت هایی مانند تفکیک باری و مسافری، زوج و فرد و علت توقف قطارها با دلایل کلاسه شده نظیر خط، علائم، لکوموتیو و... را دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار