رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امروز با تروریسم به طور قاطعانه مبارزه نشود، در مراحل بعدی تروریستها به اروپا و دیگر مناطق جهان هم رخنه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک امروز (چهارشنبه 31 تیر ماه) در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس اظهار داشت: کشورهای اروپایی به ویژه سوئیس می‌توانند در خصوص حل مسائل منطقه‌ خاورمیانه و بحران‌های موجود در سوریه، یمن و لبنان نقش سازنده‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: مبارزه با تروریسم نه تنها موضوع منطقه‌ای بلکه مسئله‌ای جهانی بوده و برای همه کشورهای جهان و به ویژه پدید‌آورندگان و حامیان گروه‌های تکفیری خطرآفرین است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: متاسفانه امروز بیش از 70 کشور جهان افرادی را به عراق و سوریه برای شرکت در نبرد با دولت مرکزی و منتخب مردم می‌فرستند و حتی از کشورهای اروپایی نیز در این جنگ حضور دارند لذا این یک وظیفه جهانی است که با تشریک مساعی با یکدیگر با تروریسم در خاورمیانه و سراسر جهان مبارزه کنیم که البته جمهوری اسلامی ایران همیشه در این ارتباط اقدام نکرده و پیش قدم بوده است.

ولایتی با بیان اینکه اگر امروز با تروریسم به طور قاطعانه مبارزه نشود، در مراحل بعدی تروریستها به اروپا و دیگر مناطق جهان هم رخنه خواهند کرد، گفت: ما صادقانه در این راه گام برداشته و بسیار مصمم هستیم که این کار را ادامه دهیم چرا که مشارکت همه کشورها در این امر ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس نیز در این دیدار گفت: ایران به عنوان یک بازیگر مهم در منطقه به ویژه بعد از توافقنامه هسته‌ای باید نقش خود را در جهت ایجاد صلح و امنیت ایفا کند، هرچند برخی از کشورها از تواهم هسته‌ای میان ایران و 1+5 نگرانی‌هایی داشته باشند اما جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در جهت ارتقا تعاملات خودش اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار