ابوترابی‌فرد در صحن علنی مطرح کرد

بررسی مسائل مهم فرهنگیان در کمیته مشترک مجلس و دولت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کشور باید مسائل معلمان تجمع کننده در مقابل مجلس را بررسی کند، گفت: کمیته‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان منتخب دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و برنامه و بودجه به طور منظم هر هفته بیش از دو ساعت تشکیل جلسه می‌دهد که پیگیر مسائل معلمان است.

بررسی مسائل مهم فرهنگیان در کمیته مسترک مجلس و دولتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد در جلسه علنی امروز مجلس گفت:  نمایندگان مردم از وزیر کشور می‌خواهند که موضوع نحوه برخورد با جمعی از معلمان را که در کنار خانه ملت حضور داشتند را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه خانه ملت ملجأ و پناه مردم و کسانی است که نظراتی داشته باشند افزود: لازم است که اشاره شود در ارتباط با مسائل مهم جامعه‌ فرهنگیان کشور، براساس تصویب نمایندگان مردم کمیته مشترک مجلس و دولت تشکیل شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کمیته‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان منتخب دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و برنامه و بودجه به طور منظم هر هفته بیش از دو ساعت تشکیل جلسه می‌دهد که پیگیر مسائل است و امیدواریم به نتایج مطلوبی دست یابد.

وی همچنین در پایان جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به برخی از تذکرات نمایندگان گفت: برخی از نمایندگان از بنده خواسته‌اند تا یادآور تذکرات مطرح نشده‌شان در صحن علنی باشم.

وی در توضیح تذکرات یادآوری شده گفت: این تذکرات اشاره به این امر دارد که ممکن است ما در مجلس تذکرات و پیشنهاداتی داشته باشیم اما با مشورت همکاران خود به یک تصمیم قابل قبول و با حمایت اکثریت نمایندگان به آن دست یابیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان در خصوص مذاکرات و توافق نهایی تصریح کرد: همواره نمایندگان در خصوص حفظ خطوط قرمز در توافق هسته‌ای طرح‌ها و پیشنهاداتی داشته‌اند که این طرح‌ها نهایتاً به طرحی رسید که مورد تصویب کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفت و در صحن علنی بررسی و با اتفاق آراء به تصویب رسید تا از این طریق ما در مسیر مذاکرات به اقتدار بالایی دست یابیم.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: بدون شک کمیسیون امنیت ملی و قاطبه مجلس شورای اسلامی طبق چارچوب‌های تعیین شده موضوع توافق هسته‌ای را رصد کرده و نظر خود را در این رابطه اعلام خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شایسته است رسانه‌ها و سایت‌ها در خصوص مذاکرات هسته‌‌ای، خود را از هر گونه اقدامی که باعث خدشه در انسجام و وحدت ملت و مسئولین است، دور نگه دارند.

ابوترابی فرد در پایان اعلام کرد که اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان، رحلت برادر گرانقدر و همکار محترم مرحوم محمد فرض‌پور ماچیانی نماینده سابق آستارا در دوره اول و سوم مجلس شورای اسلامی که از چهره‌های فرهیخته و دانش‌وران منطقه رودسر و ماچیان بودند، را تسلیت گفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
محمد
۱۰:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
معلمان گوهرهایی که گرد فراموشی بر رویشان
-
مهدی
۱۰:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
اگه امکان داره وضعیت تعهد دانشجو معلمان ورودی سال 93 رو مورد بررسی قرار بدید
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۱۵ ۳۱ تير ۱۳۹۴
سلام
اگه میشه وضعیت تعهد های دانشجوهای ورودی سال 93 دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی رو پی گیری کنید
آخرین اخبار