آصفری در تذکر شفاهی:

سالانه 24 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود

نماینده اراک در صحن علنی گفت: سالانه 24 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که هر یک میلیارد دلار قاچاق کالا باعث بیکاری بخشی از مردم می‌شود.

میرحسینی// سالانه 24 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 30 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی، گفت: به برخی از سیاسیون که بعد از توافق هسته‌ای قصد دارند جامعه را دوقطبی کنند و باعث شوند گروهی موافق و گروهی مخالف توافق شوند، تذکر می‌دهم، به دلیل اینکه مقام معظم رهبری به صراحت فرموده‌اند که همه مردم و مسئولان باید موافق توافق عزتمندی که خطوط قرمز نظام در آن رعایت شده است، باشند.

وی افزود: توافق‌ هسته‌ای باید در چارچوب دغدغه‌های مقام معظم رهبری تدوین شده باشد و از امروز که مجلس به صورت دقیق این توافق را بررسی می‌کند، هر چه را که به مصلحت نظام باشد تایید خواهد کرد.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: در صورتی که نتوانیم جلوی واردات کالای قاچاق را بگیریم،‌ چه توافق بشود و چه نشود، نمی‌توان مشکلات را حل کرد، به دلیل اینکه سالانه 24 میلیارد دلار میزان واردات کالای قاچاق است و هر یک میلیارد دلار قاچاق کالا باعث بیکاری بخشی از مردم می‌شود که این موضوع ارتباطی با انجام توافق هسته‌ای ندارد.

آصفری افزود: متاسفانه بیش از 80 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد که معادل یک سوم بودجه کشور است، بنابراین موضوع توافق ارتباطی به این موضوع ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دغدغه مقام معظم رهبری دستیابی به اهداف مقاومتی بوده که راهکار اساسی حل مشکلات است و اگر نتوانیم تولید کشور و صنایع را تقویت کنیم، با وجود انجام توافق نیز مشکلات حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: نگاه برخی از مسئولان و وزرا برای انتصاب مسئولیت‌ها بر مبنای وابسته‌سالاری و حضور اشخاص در یک حزب و جریان بوده و این در حالی است که باید شایسته‌سالاری ملاک عمل قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار