کتاب «نقش عناصر تاریخی در تبیین عقاید اهل بیت (ع)» دومین اثر از مجموعه آثار پژوهشکده کلام اهل بیت (ع) است.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم، کتاب «نقش عناصر تاریخی در تبیین عقاید اهل بیت (ع)» تالیف سید مصطفی مطهری می باشد که از فصولی مانند تبیین اندیشه شیعه، نقش عناصر تاریخی در تبیین عقاید اهل بیت (ع) و سیر تبیین آموزه امامت تشکیل شده است.

از دیگر بخش ها و عناوین این کتاب می توان به فضای سیاسی، مسئولیت‌های حکومتی، روحیه پرسش‌گری و تلاش برای دانش‌اندوزی، فراگیری آموزه‌ها، مواجهه با افکار جدید، اسلام و پیامبر (ص)، پراکندگی جمعیتی، تبلیغات سیاسی و مقبولیت عمومی و جایگاه مردمی ونمونه‌های قرآنی، نمونه‌های روایی، وراثت و وصیت، نص و نصب، نگرشی جامع بر صفات امام، موضوع غیبت امام دوازدهم و سازمان وکالت، گستردگی بلاد اسلامی و جنبش‌های معارض با حکومت اشاره کرد.

کتاب نقش عناصر تاریخی در تبیین عقاید اهل بیت (ع)  با دوره ‌بندی تاریخی حیات جامعه اسلامی و نشان دادن نقش عناصر تاریخی در شیوه فرهنگی امامان معصوم مسیر تکاملی آگاهی شیعیان به معارف بلند کتاب و سنت ترسیم شده است.

این کتاب دومین اثر از مجموعه آثار پژوهشکده کلام اهل بیت (ع) است ، بدون تردید یکی از ابعاد مهم در الگوی تبیینی، توجه به سیره و برنامه امامان معصوم در پیگیری پروژه گسترش اندیشه ناب اسلامی در جامعه نوپای اسلامی است.

معرفی و احیا و مجموعه‌سازی میراث علمی اعتقادی شیعه که با هدف معرفی مکتب فکری اهل بیت (ع) تدوین شده است در کنار پژوهش‌های بنیادی، تطبیقی و اعتقادی در کتاب و سنت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) از بارزترین وظایف پژوهشکده کلام اهل بیت (ع)  است.

کتاب «نقش عناصر تاریخی در تبیین عقاید اهل بیت (ع)» با شمارگان 500 عدد و قیمت 10 هزار تومان با همکاری سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منشر شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: انتشار ، کتاب ، دارالحدیث ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.