رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حمایت نمایندگان از توافق ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، روز دوشنبه نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای از همکاران خود خواست از توافق ایران حمایت کنند. او در این نامه توافق ایران را دستاوردی بزرگ خواند و از حمایت اکثریت دموکرات‌ها از آن تشکر کرد. حمایت پلوسی برای به نتیجه رسیدن این توافق در برابر جمهوری‌خواهان مخالف از اهمیت زیادی برخوردار است.

پلوسی در نامه خود متذکر شد 100  نفر از سفرای دموکرات و جمهوری‌خواه سابق آمریکا هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای از توافق ایران حمایت کردند. او نوشت دیروز نیز ده‌ها نفر از کارشناسان امنیت ملی دو حزب در بیانیه‌ای حمایت خود را از توافق ایران اعلام کردند.

کنگره آمریکا روز یک‌شنبه توافق یران را برای بررسی دریافت کرده و 60 روز فرصت دارد آن را تایید یا رد کند. جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اکثریت را در اختیار دارند؛ اما اگر آن‌ها قطع‌نامه‌ای در رد توافق ایران صادر کنند نیاز به حمایت ده‌ها نفر از دموکرات‌ها دارند تا بتوانند حق وتوی رئیس‌جمهور آمریکا را باطل کنند.

دیروز شورای امنیت سازمان ملل از توافق هسته‌ای ایران با قاطعیت دفاع کرد و آن را به تصویب رساند. جمهوری‌خواهان با صدور بیانیه‌هایی این رویداد را توهین به مردم آمریکا خواندند؛ زیرا تصویب توافق ایران بوسیله سازمان ملل پیش از بررسی کنگره آمریکا اتفاق افتاد که مخالفت با توافق را برای جمهوری‌خواهان دشوار می‌کند. مارکو روبیو ، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، دیروز را روز سرسپردگی اوباما نامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار