فرماندار شهرستان قزوین از بازگشایی راه 50 روستای بخش الموت شرقی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان بگفته ی سید علی موسوی ، هنوز راه 20 روستای این منطقه بر اثر سیلاب مسدود است.

موسوی افزود: بر اثر جاری شدن سیل در این منطقه یک نفر جان باخت و یک نفر هم ناپدید شده است که  تلاش برای یافتنش ادامه دارد.

بگفته فرماندار قزوین ، بر اثر وقوع طوفان و سیل به مزارع کشاورزی، کانال‌های آب‌رسانی، تأسیسات آب، برق و تلفن روستاهای منطقه الموت شرقی خسارت وارد شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی الموت هم از مسدود بودن محور پیچ بن به تنکابن خبر داد و گفت: این مسیر از سمت استان قزوین بازگشایی شده اما از سمت استان مازندران همچنان بر روی عبور خودروها مسدود است.

لطفی با اشاره به تخریب و آسیب 80 کیلومتر از راههای روستایی این منطقه، تاکید کرد: شدت بارش ها باعث رسوب 20 کیلومتر راه روستایی روستای کلان تا پیچ بن به ارتفاع یک متر شده است.

فرماندار آوج هم از بازگشایی راه‌های مواصلاتی روستایی این منطقه با تلاش راهداران خبر داد.

سیدعبدالله موسوی گفت: بر اثر بارش شدید باران و تگرگ در 10 روستای منطقه آوج سیلاب جاری شد و خساراتی به زیرساخت‌ها و ساکنان روستا وارد کرد.

بگفته ی فرماندار آوج ، در این روستاها به پل‌ها، باغ‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، انبارهای علوفه، تعدادی از منازل مسکونی روستایی،  مزارع و صیفی‌جات خسارت وارد شد.

همچنین ، سرپرست اداره دامپزشکی آوج گفت: حدود۱۰هزار قطعه مرغ و۶۷ راس دام بر اثر سیل تلف شدند.

امین یوسفی افزود: به دلیل وقوع بارندگی های احتمالی در روزهای آتی، این اداره با تجهیز اکیپ های عملیاتی  در حالت آماده باش کامل است.

آهنی مديرکل مديريت بحران استانداری قزوین هم گفت: میزان خسارات وارده به روستاهای مناطق الموت و آوج بر اثر سیل و طوفان در حال برسی است و بزودی اعلام می شود.

انتهای پیام./گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.